برگزاری کارگاه آموزشی طرح نماد درآموزش و پرورش رودهن

رودهن (پانا) - در کارگاه آموزشی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) که در رودهن برگزار شد، بر اهمیت توانمندسازی اولیا و معلمان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی طرح نماد درآموزش و پرورش رودهن

کارگاه آموزشی طرح نماد در سالن اجتماعات اداره آموزش و پروش منطقه رودهن و زیر نظر کارشناسی مشاوره و آسیب های اجتماعی و با حضور زهرا رستمی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه، نمایندگان فرمانداری شهرستان دماوند، نیروی انتظامی بخش رودهن اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

محسن جلالت مدرس کشوری طرح نماد و از اعضای تیم بنیان گذاران طرح نماد در این کارگاه، با اشاره به اینکه سیستم شناسایی آسیب‌های احتمالی از سال 1391 در دستگاه قضایی شکل گرفته است به معرفی انواع پیشگیری کیفری و غیر کیفری پرداخت.

جلالت اظهار کرد: پیشگیری‌های غیرکیفری دربرگیرنده دو بخش اقدامات وضعی است که شامل مواردی می‌شود که در آن انگیزه وقوع جرم وجود دارد و با الزاماتی فقط مانع انجام جرم می‌شویم. نوع دیگر آن است که شرایطی را به وجود می‌آوریم که انگیزه وقوع جرم شکل نگیرد و همین پیشگیری نوع دوم اساس شکل گیری طرح نماد است.

وی افزود: طرح نماد بر پایه سه بنیاد خانواده محور، مدرسه محور و جامعه محور شکل گرفت و به آموزش ارتقایی و توانمندسازی والدین و معلمان می‌پردازد که با توجه به توصیه مقام معظم رهبری طرح نماد، در راستای کار علمی و فراقوه‌ای شکل گرفته است. بر این اساس سازمان‌های مرتبط مانند بهزیستی، هلال احمر، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی و... در فرآیند نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار