بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدرسه در استان گلستان

گلستان (پانا) - بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی، در مدارس استان گلستان با شعار مدرسه ایمن- جامعه تاب آور ،صبح امروز به همراه مدیرکل مدیریت بحران، مدیرکل هلال احمر،مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان،مدیرسازمان دانش آموزی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدرسه در استان گلستان

در ابتدای این مراسم رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان ضمن خیر مقدم به مسئولین بیان کرد: مانور زلزله، هر ساله در تاریخ ۸ آذرماه با آموزش های لازم و کافی توسط ارگان های مرتبط و مشارکت سازمان های آتش نشانی، بهزیستی، هلال احمر، دانش اموزی و... برگزار می‌شود.

با توجه به شیوع کرونا در استان، امکان برگزاری حضوری مانور به صورت یکپارچه در سراسر استان وجود ندارد. بنابراین مراسم امسال به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام خواهد شد.

با دریافت مجوز از سوی ستاد کرونا، امکان برگزاری مراسم به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سراسراستان و به صورت پایلوت در شهرها و روستاها وجود دارد و شیوه انجام مراسم در فضای مجازی نیز، از طریق کلیپ های تهیه شده توسط مربیان و دانش آموزان پیشتاز و آموزش های بارگزاری شده در فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

برگزاری مانورهایی این‌چنینی، موجب افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و یادگیری رفتارهای صحیح هنگام برخورد با بحران های پس از زلزله می‌شود و قدرت تحلیل و رویارویی با این مشکلات را در دانش آموزان افزایش می‌دهد.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: اجرای مانور می‌تواند در افزایش سطح مهارت مؤثر باشد. وقتی که عکس‌العمل صحیح در برابر زلزله آموزش داده شود، می‌توان امیدوار بود که در زمان وقوع زلزله دانش‌آموزان آنچه را که بصورت درست آموخته‌اند، اجرا کنند، اجرای مانور می‌تواند در افزایش سطح مهارت مؤثر باشد. وقتی که عکس‌العمل صحیح در برابر زلزله آموزش داده شود، می‌توان امیدوار بود که در زمان وقوع زلزله دانش‌آموزان آنچه را که بصورت درست آموخته‌اند اجرا کنند.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری مانور به صورت سراسری، متولی و مجری مانور در استان‌ها کمیته برنامه ریزی استانی است، این کمیته متشکل از دبیر ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه (رئیس کمیته) و نمایندگان آموزش و پرورش، هلال احمر، مرکز صدا و سیمای استان، سازمان دانش آموزی و برخی سازمان‌ها بر اساس صلاحدید کمیته استانی است.

در پایان مدیرکل مدیریت بحران گفت: سالهاست که در کشور ایران و سایر کشورهای زلزله خیز جهان شاهد تکرار سناریوی زلزله بوده و هستیم، سناریوئی که با خواب و بی خیالی شروع شده و با خواب و بی خیالی پایان می یابد. پس از وقوع زلزله و خسارات بی‌شمار جانی و مالی آن شاهد اشک هایی از طرف مردم و فراخوان عمومی برای ارسال کمک ها از طرف دولت هستیم.

این مانور همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، با مشارکت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، سازمان دانش آموزی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سازمان مدیریت بحران کشور،سازمان جوانان و سازمان امداد و نجات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

هدف از برگزاری مانور زلزله، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار