کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

انجام فعالیت‌های گروهی باعث تقویت هوش هیجانی دانش‌آموزان می‌شود

ملارد (پانا) - مدرس کشوری طرح یاریگران زندگی در کارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی اولیا، مربیان و دانش‌آموزان بر آموزش همزمان این سه گروه به منظور افزایش نتیجه‌بخشی طرح تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
انجام فعالیت‌های گروهی باعث تقویت هوش هیجانی دانش‌آموزان می‌شود

کارگاه آموزشی طرح کانون یاریگران زندگی و توانمندسازی همزمان مدارس مجری طرح در سالن شهید طحانی آموزش و پرورش ملارد، با هدف آشنایی با طرح و اجرای بهینه آن در مدارس برگزار شد.

مصطفی برجی، کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، در این جلسه آموزشی ضمن معرفی طرح و چارچوب‌های اجرایی آن، درباره لزوم اجرای طرح صحبت کرد.

او در ادامه افزود: با توجه به افزایش میزان آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، جهت کاهش و کنترل این آسیب‌ها، آموزش همزمان دانش‌آموزان، اولیاء و کارکنان لازم است.

مدرس کشوری طرح یاریگران زندگی درباره اهداف فعالیت‌های کانون یاریگران گفت: انجام فعالیت‌های گروهی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی باعث تقویت هوش هیجانی دانش‌آموزان می‌شود. افرادی که از هوش هیجانی برخوردارند می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بینِ پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعاتِ عاطفی برای راهنمایی فرایندِ تفکر و اقدامات شخصی استفاده کنند.

طرح کانون یاریگران زندگی با هدف ظرفیت‌سازی برای جلب مشارکت هم‌سالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر طراحی و تدوین شده است. در این طرح کوشش بر این است با تشکیل و شبکه‌سازی همیاری‌های دانش‌آموزی، ذینفعان مدرسه و معلم و همچنین توانمندسازی آن‌ها در زمینه پیشگیری اولیه از رفتارهای پرخطر زمینه‌ای فراهم شود تا دانش‌آموزان با همراهی مربیان و والدین، تمامی فرآیند شناسایی رفتارهای پرخطر تا تدوین راهکارهای پیشگیرانه را طراحی و و اجرا کنند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار