پیشتازی تسلا در میان 10خودروساز جهان

تهران (پانا) - از حدود دو هزار و 100 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده برای 10 برند خودرویی برتر، بیش از 50 درصد ارزش متعلق به شرکت تسلا تولیدکننده خودروهای تمام برقی است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازی تسلا در میان 10خودروساز جهان

به‌دنیای اقتصاد، بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت companie smarket cap نشان می‌دهد ارزش ۱۰ برند برتر خودروساز بین‌المللی بیش از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. در میان ۱۰ برند با ارزش خودرویی سه برند، برندهای هستند که در زمینه تولید خودروهای برقی فعال هستند.

از حدود دو هزار و 100 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده برای 10 برند خودرویی برتر، بیش از 50 درصد ارزش متعلق به شرکت تسلا تولیدکننده خودروهای تمام برقی است. این خودروساز بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت یاد شده ارزشی حدود هزار و 86 میلیارد دلار دارد. بعد از تسلا با فاصله زیاد تویوتا با ارزشی معادل 249 میلیارد دلار حضور دارد. رتبه سهم جدول برندهای خودروساز با ارزش به BYD چین با ارزشی حدود 133 میلیارد دلار اختصاص دارد. غول خودروسازی آلمان یعنی فولکس واگن ارزشی بیش از 123 میلیارد دلار را در کارنامه خود ثبت کرده است. دیگر برند خودروساز آلمانی یعنی دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) با ارزشی حدود 100 میلیارد دلار در رتبه پنجم جدول قرار دارد. از رتبه 6 تا رتبه 9 نیز در قرق برندهای خودروساز آمریکایی قرار دارد. بعد از دایملر، برند ریویان قرار دارد که این برند نیز در تولید خودروهای برقی فعال است. ارزش این برند خودرویی حدود 99 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

جنرال موتورز نیز با ارزشی بیش از 87 میلیارد دلار در رتبه بعدی قرار دارد. برند لوسید نیز که برندی آمریکایی محسوب می‌شود ارزشش حدود 85 میلیارد دلار برآورد می‌شود. جایگاه نهم نیز به فورد اختصاص دارد. این خودروساز نیز در حال حاضر ارزشی حدود 79 میلیارد دلار دارد.برند چینی گریت‌وال نیز با ارزش حدود 70 میلیارد دلاری در جایگاه دهم حضور دارد. نکته قابل توجه در ارتباط با برندهای برتر خودروسازی این است که این 10 برند تنها متعلق به 4 کشور است. سهم آمریکا از این 10 شرکت، پنج شرکت است بنابراین 50 درصد برندهای با ارزش خودروساز بین‌المللی را خودروسازان آمریکایی به خود اختصاص داده‌اند. در میان 5 برند دیگر سهم آلمانی‌ها و چینی‌ها هر کدام دو برند و سهم ژاپنی‌ها یک برند است.

اما ارزش این پنج برند آمریکایی چقدر است؟ برندهای تسلا، ریویان، لوسید، جنرال موتورز و فورد پنج برند آمریکایی هستند که ارزش آنها در مجموع نزدیک به هزار و 450 میلیارد دلار برآورد شده است. به عبارت دیگر سهم برندهای خودروساز آمریکایی از 10 برند با ارزش خودروسازی حدود 68 درصد تخمین زده می‌شود. اما ارزش دو برند آلمانی فولکس واگن و دایملر در مجموع 223 میلیارد دلار است. بنابراین آلمانی‌ها سهمی حول‌وحوش 10 درصد از برندهای با ارزش خودرویی را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی‌که دو برند آلمانی سهمی حدود 223 میلیارد دلاری دارند تویوتا به عنوان تنها برند ژاپنی حاضر در میان غول‌های با ارزش خودروسازی جهان، ارزشش حدود 249 میلیارد دلار اعلام شده است. به عبارت دیگر تویوتا به تنهایی 11 درصد ارزش 10 برند خودروساز دنیا را یدک می‌کشد. دو برند چینی BYD و گریت‌وال نیز که خود را در میان 10 برند با ارزش خودروسازی جهان جا داده‌اند روی هم ارزشی معادل 203 میلیارد دلار دارند. سهم چینی‌ها از 10 برند باارزش جهان حدود 10 درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار