معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آذربایجان‌غربی ۴۰ درصد کاهش یافت

ارومیه (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۴۰ درصد کاهش یافته که این رقم، بسیار کم و نیازمند اهتمام برای افزایش است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آذربایجان‌غربی ۴۰ درصد کاهش یافت

علی مصطفوی، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: همه دستگاه ها با همراهی مردم باید توجه ویژه داشته باشند تا میزان رعایت پروتکل ها افزایش یابد که در این صورت می توان برای کاهش شیوع کرونا امیدوار بود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در آذربایجان غربی نظیر دیگر مناطق کشور بیان کرد: باید موضوع رعایت موارد بهداشتی و پروتکل ها در مدارس به صورت جدی پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از تغییر رنگ شهرهای آذربایجان غربی از نارنجی به زرد و از قرمز به نارنجی طی هفته اخیر اضافه کرد: رسانه ها باید در راستای تنویر افکار عمومی برای رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون تلاش بیشتری داشته باشند.

مصطفوی میزان واکسیناسیون دُز اول و دُز دوم در آذربایجان غربی را بالاتر از متوسط کشوری عنوان کرد و ادامه داد: در خصوص ارائه آمار واکسیناسیون باید وحدت رویه وجود داشته باشد.

وی با ابراز نگرانی از شیوع سویه جدید کرونا در برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی گفت: نهادهای مسوول نظیر ادارات کل فرودگاه‌ها و راهداری و حمل و نقل جاده ای با همراهی دانشگاه علوم پزشکی جدیت بیشتری در کنترل ورودی مسافران به کشور از طریق مبادی استانی داشته باشند تا این سویه وارد استان نشود.

وی تاکید کرد: عادی انگاری در کنار بی توجهی به واکسیناسیون از عمده عوامل بروز دوباره پیک کرونا در برخی کشورهای اروپایی بوده که باید در این خصوص مردم و مسوولان در آذربایجان غربی، توجه ویژه داشته باشند تا ما نیز نظیر کشورهای اروپایی دچار پیک جدید نباشیم.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید زمینه رشد جهشی واکسیناسیون را در استان فراهم کنیم، گفت: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی باید واکسن گروه های هدف با بیشترین میزان ممکن تزریق شود تا از بروز پیک جدید جلوگیری کنیم.

ایرج محبی افزود: الزامی بودن واکسیناسیون یکی از راه های رشد روزافزون تزریق واکسن در جامعه است و باید از ارائه خدمات به افرادی که واکسن نمی زنند، جلوگیری شود زیرا این افراد، ایمنی جامعه را مقابل کرونا به خطر می اندازند.

وی تاکید کرد: همچنین می توان از ظرفیت گروه های مرجع برای متقاعد کردن افراد مختلف در راستای تزریق واکسن استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار