رییس سازمان جنگل‌ها:

طرح آبخیزداری در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع کشور اجرا شد

تهران (پانا) - رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت این سازمان امسال طرح‌های آبخیزداری را در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع سرتاسر کشور اجرا می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح آبخیزداری در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع کشور اجرا شد

مسعود منصور در حاشیه افتتاح بند سنگی خاکی شهید سیدحسن طباطبایی‌نسب نیسیان در دهستان برزاوند اردستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: افزون بر 2500 میلیارد تومان طرح مصوب امسال برای آبخیزداری در کشور پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این طرح‌ها با توجه‌ به شرایط کشت هر منطقه اجرایی می‌شود و سهم استان اصفهان هم از این طرح‌ها نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است که در صورت تامین منابع، عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه اظهارکرد: در اصفهان از مجموع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مرتع، طرح آبخیزداری در نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اجرا شده‌ است و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار استحصال آب داشته که نشان می‌دهد که این طرح‌ها می‌تواند به مشکل بی‌آبی در استان پایان دهد.

وی درباره ضرورت ساخت بند سنگی خاکی نیسیان گفت: منطقه برزاوند اردستان به لحاظ بافت خاک، توپوگرافی منطقه و قسمت پایین دست آن و تامین آبیاری که از قنات‌ها حاصل می‌شود به‌شدت نیازمند آبخیزداری است و این طرح‌ از چهار ماه پیش آغاز شد.

منصور اضافه کرد: با اجرای این طرح‌، چهاربند سنگی خاکی و سه کف بند در مسیر آبراه‌هایی که دچار فرسایش شدید شده بودند، ایجاد شد، مسیر آنها مرمت و در مسیرهای منتهی به این بندها دیواره‌ها نیز بازسازی شد که امیدواریم با این اقدام قنات‌ها پرآب شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها ، وی با اشاره‌ به خشکسالی‌های اصفهان و کمبود آب در این استان اظهارکرد: این معضل که فرونشست زمین را نیز به دنبال داشته است با اجرای طرح‌های از جمله بند سنگی خاکی با هزینه یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار