معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه:

ایران از چندجانبه‌گرایی برای حل مشکلات منطقه حمایت می‌کند

تهران (پانا) - معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در نشست اکو سیاست را ایران گسترش روابط دوستانه با کشورهای دیگر به ویژه با همسایگان اعلام و بر اهمیت چندجانبه‌گرایی برای حل چالش‌های منطقه ای و بین المللی از طریق تفاهم مشترک و روح همکاری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران از چندجانبه‌گرایی برای حل مشکلات منطقه حمایت می‌کند

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، مهدی صفری در سخنانی در نشست وزرای امور خارجه اکو در عشق‌آباد ضمن تشکر از میزبانی اجلاس توسط ترکمنستان بر اهمیت چندجانبه‌گرایی برای حل چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق تفاهم مشترک و روح همکاری تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران بر سیاست گسترش روابط دوستانه با کشورهای دیگر به ویژه با کشورهای همسایه ادامه می‌دهد و مشارکت فعال و ترتیبات چندجانبه مانند سازمان همکاری اقتصادی اکو در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارای اولویت است.

صفری با اشاره به عضویت ایران و اغلب کشورهای اکو در سازمان همکاری‌های شانگهای، همکاری و هم‌افزایی این دو سازمان را برای ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای مهم ارزیابی کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به گزارش ارزیابی میان دوره‌ای سند چشم‌انداز اکو، ضمن حمایت از پیشنهادات ارائه شده خواستار مشارکت همه کشورهای عضو در تحقق اهداف این سازمان شد.

صفری اعاده تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را در ارتقای صلح و رفاه منطقه قفقاز مهم ارزیابی کرد و درخصوص افغانستان نیز خواستار حمایت از مردم افغانستان در دستیابی به صلح و رفاه از طریق برنامه حمایت اکو از این کشور شد.

پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) ۷ آذر به میزبانی ترکمنستان در شهر عشق‌آباد برگزار می‌شود. رئیس‌جمهوری ایران نیز در این اجلاس حضور خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار