رفیعی: منتظر اعلام دادگاه حمکیت ورزش در خصوص پرونده ویلموتس هستیم

تهران (پانا) - مشاور امور حقوقی رییس فدراسیون فوتبال مطالبی را در خصوص تمدید چندین باره پرونده سرمربی سابق تیم ملی فوتبال مطرح کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رفیعی: منتظر اعلام دادگاه حمکیت ورزش در خصوص پرونده ویلموتس هستیم

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، غلامرضا رفیعی، مشاور امور حقوقی رییس فدراسیون فوتبال درباره تعویق های پی در پی در خصوص پرونده مارک ویلموس گفت:بخش حقوقی و هیئت داوری دیوان حکمیت ورزشی حق این را دارند که برای بررسی پرونده ها درخواست تمدید بدهند. در واقع هرچند باری یک پرونده نیاز به بررسی داشته باشد،آن را تمدید می‌کنند. چرا که پرونده دارای ابعاد حقوقی و تخصصی بسیاری است.ضمنا به دلیل تحولاتی که به تازگی رخ داده و مارک ویلموتس به استخدام یک باشگاه مراکشی در آمده و با توجه به درخواست که وکلای ما از دیوان حکمیت ورزشی کرده‌اند،امیدوارم اثرگذار باشد.

وی افزود: امیدواریم با شکایتی که فدراسیون انجام داده و پیگیر غرامت است این اتفاق بیفتد و ما به حق خود برسیم. چیزی که مهم است حتی در همان زمان مدیریت سابق فدراسیون اقدامی که برای طرح دعوی در دادگاهCAS صورت گرفته، شایسته بوده و اساسا این موضوع ربطی به اینکه در زمان کدام هیئت رئیسه رخ داده نبوده است. مهم این است که فوتبال برای مملکت ما میباشد و امیدوارم ویلموتس در فیفا ادعائی که کرده و مستحق آن نیست، نتیجه آن چیزی که می‌خواهیم باشد.

رفیعی ادامه داد: تیم حقوقی از هیچ تلاشی برای به ثمر رساندن این پرونده دریغ نکرده است. هدایت و راهبری این پرونده بر عهده وکلای دلسوز فوتبال و مملکت است که مدتها وقت گذاشته اند و باید ببینیم دیوان و قضاتی که در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند چه مطلبی را مطرح خواهند کرد. ما هم منتظریم و نا امید نیستیم و امیدوارم که به نتیجه مطلوب برسیم.

وی درباره مطالب خدادادافشاریان در رابطه VAR گفت: در خصوص مطرح شدن و مطالبی که خداداد افشاریان گفته چه موانعی بر سر راه این سیستم برای حضور در ایران وجود دارد، اظهار نظری نمیکنم. چون دقیقا نمیدانم چه مطالبی مطرح شده است اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که دعوی از جنس ویلموتس، کالدرون و استراماچونی و بسیاری از دعوی های مالی که وجود دارد، عمدتاً ناشی از مسائل مربوط به نقل و انتقالات به داخل کشور و خارج از آن است. مثل پرسپولیس که میلیاردها تومان از فیفا باید بگیرد یا فدراسیون فوتبال از منابع مالی خود، بالای چند صد میلیارد تومان باید از فیفا بگیرد که به دلیل تحریم‌ها،مشکلات مالی وجود دارد.

همه دعوی ها به غیر ۴ درصد از پرونده‌ها باز می‌گردد به ندادن منابع مالی که منجر به طرح دعوی می‌شود. من نمی‌گویم که این‌ها حق کالدرون و استراماچونی و... است اما باید بگویم که در خصوص منابع مالی ما مشکلات عدیده‌ای داریم.

وی در پایان گفت: در چندین هفته گذشته شاهد اتهامات زیادی به فدراسیون فوتبال بودیم که اعلام شده فدراسیون با یک شرکت اسرائیلی قرارداد بسته و من نمی‌دانم که مرجع آن چه بوده است. من به عنوان مرجع تشخیص نیستم اما سوالی که دارم این است که چرا از تریبون ملتی که فرزندانش تلاش میکنند، چنین مطالبی مطرح می‌شود؟آیا مطالبی که در صفحات اجتماعی مطرح می‌شود سندیت دارد یا خیر؟ افرادی به عنوان حقوق‌دانان که دین مطالب را بررسی می‌کند ابتدا به اسناد و مدارک ثبتی نگاه می‌کند سپس اقدام می‌کنند. در خصوص VAR نیز آن چیزی که مسلم است این بوده که در رقابتهای لیگ برتر و یا بازی‌های بین‌المللی از این سیستم استفاده شود چقدر برای ما مهم خواهد بود و همه افرادی که در ایران کار می‌کنند یا بازی می‌کنند برای به اهتزاز درآمدن پرچم و آرمان‌های ایران تلاش می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار