جزئیات برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس

تهران (پانا) - بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با همت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در روز دوشنبه، ۸ آذر به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۴۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس

بر اساس اعلام پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، بیست وسومین مانور زلزله و ایمنی در روز دوشنبه ۸ آذرماه با پخش آژیر زلزله از رادیو ایران به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

این مانور همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، با مشارکت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، سازمان دانش آموزی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان جوانان و سازمان امداد و نجات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی، تغییراتی در روند اجرای مانور ایجاد شد. امسال نیز به دلیل ادامه شرایط پاندمی پیش‌بینی‌های لازم در برنامه‌های اجرایی صورت گرفته است و مانور امسال با شعار «آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» برگزار خواهد شد.

در این رویداد تلاش شده تا با محوریت ایمنی در برابر زلزله در مدرسه و خانه، اطلاعات جامعی به مخاطبین مانور ارائه شود که با فراگیری آن مطالب بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

با توجه به رنگ بندی شهرستان‌های مختلف کشور توسط ستاد ملی کرونا، دو نوع دستورالعمل تحت عناوین راهنمای اجرای بیست وسومین مانور سراسری زلزله و ایمنی ویژه مدارس کشور، برای شهرستان‌هایی که در وضعیت آبی قرار دارند و امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود دارد و دستورالعمل راهنمای اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در منازل ویژه دانش‌آموزان و اعضای خانواده آنها، برای شهرستان‌هایی که در وضعیت زرد تا قرمز قرار دارند و امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد؛ تدوین شده است. لذا همه استان‌ها بنابر شرایط موجود و نظر کمیته برنامه‌ریزی و اجرای مانور و همچنین توصیه‌های ستاد کرونا در استان خود می‌توانند در روز ۸ آذرماه همزمان با پخش آژیر از رادیو سراسری، مانور زلزله و ایمنی را به صورت حضوری در مدارس یا به صورت مجازی در خانه اجرا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار