اجرای گام به گام طرح پادا در شهرستان قرچک

قرچک (پانا)- وزارت آموزش و پرورش برای سهولت کار دانش‌آموزان، به تازگی جهت دریافت کارنامه و پرونده تحصیلی به صورت آنلاین و غیرحضوری سامانه پادا را راه‌اندازی کرده است که این طرح در منطقه قرچک در حال اجرا است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای گام به گام طرح پادا در شهرستان قرچک

زهرا بشیری کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک در گفتگو با خبرنگار پانا به اهمیت سایت پادا اشاره کرد و بیان کرد : همان‌طور که ما نیاز به سواد خواندن و نوشتن داریم به سواد حرکتی نیز نیاز داریم. سامانه پادا پروژه‌ای با نام سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس در حال اجرا است. در این پروژه، ابتدا اولیا چک لیستی را در سامانه پادا که شامل کدملی، مشخصات دانش‌آموز، در زمانی‌که به فعالیت شدید متوسط،تعداد روزهای هفته ، راه رفتن، نشته است می‌پردازد و پر میکنند همچنین ایامی که به مدرسه می‌رود، نیز ثبت می‌کند.

او با اشاره به مرحله اولیه طرح سامانه پادا در قرچک گفت : مرحله اولیه طرح، اولیا آزمونی را از دانش‌آموزان می‌گیرند که شامل حرکات تعادلی پلانک، پرتاپ کیسه لوبیا، حرکت روی نوار فرش و.. می باشد و نتایج را در سامانه پادا ثبت می‌کنند.سپس دانش‌آموزانی که با توجه به آزمون از سواد حرکتی خوبی برخوردار نبودن تمرین‌هایی که در شبکه شاد و قسمت تربیت‌بدنی است را انجام داده تا سواد حرکتی خود را ارتقا دهند که منظوراز سواد حرکتی سواد میزان حرکت و نحوه انجام حرکات است.

بشیری با بیان سطح سواد رسانه در دانش آموزان ادامه داد: دانش‌آموزانی که سواد حرکتی خوبی ندارند از طریق این آزمون سامانه شناسایی شده و پس از انجام تمرینات در مرحله ثانویه در اسفند ماه مجددا از آنها آزمون گرفته خواهد شد و سواد حرکتی آنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.اختتامیه طرح در هفته معلم 1401برگزار خواهد شدو از دانش‌آموزانی که توانسته باشند سوادحرکتی خود را ارتقا دهند تقدیر خواهدشد.

وی تصریح کرد : سامانه پادا امکانات دیگری هم دارد. پیش ثبت نام دانش‌آموزان در مدرسه و ثبت نام و دریافت کارنامه از این سامانه انجام می شود.در انتهای طرح به ازای دانش‌‌آموزانی که سواد حرکتی خود راثبت کرده باشند کارنامه الکترونیکی اعطا خواهدشد.

کارشناس تربیت بدنی به نحوه ورود دانش آموزان در سامانه پادا اشاره کرد و بیان کرد: دانش‌آموزان ابتدا در ورود به سامانه پادا نام کاربری، کدملی را وارد می‌کنند و رمز عبور را از مدرسه می‌توانند دریافت کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه سادات صولت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار