سازمان لیگ: باشگاه‌ها حق دخالت در تبلیغات محیطی را ندارند

تهران (پانا) - سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کردهرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان لیگ: باشگاه‌ها حق دخالت در تبلیغات محیطی را ندارند

در پی درخواست باشگاه‌های فوتبال ایران برای دراختیارگرفتن تبلیغات محیطی در مسابقات لیگ برتر،‌ سازمان لیگ درباره این موضوع روز پنجشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

رییس فدراسیون فوتبال ضمن توصیه به رعایت قوانین کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، بررسی و مساعدت با باشگاه پر سابقه استقلال را از سازمان لیگ خواستار شدند.

از طرف دیگر بر اساس بند ۱-۱ ماده ۴ آئین‌نامه لیگ، سازمان لیگ فوتبال ایران مسوول عقد قراردادهای تجاری بوده و تمامی قراردادهای منعقد شده سازمان از سوی باشگاه‌های عضو لازم‌الاجراست و تا زمانی که باشگاه‌ها در لیگ حضور دارند باید آن را رعایت کنند. همچنین برابر بند ۲ ماده ۲۲ آئین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول، کلیه باشگاه‌ها موظف هستند ورزشگاه خانگی خود را به صورت پاک و عاری از هرگونه تبلیغات از ۲۴ ساعت قبل از مسابقه در اختیار برگزارکنندگان مسابقات قرار دهند.

با توجه به موارد فوق و بر اساس فلسفه وجودی سازمان لیگ مبنی بر همراهی و همکاری بدون تبعیض با باشگاه‌های فوتبال و بدلیل پرهیز از بروز بی‌نظمی، تضعیف و تشویش فوتبال ایران، این سازمان بررسی و همکاری با مدیرعامل باشگاه استقلال را در دستور فوری کار قرار داد.

بر همین اساس ضمن تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و سازمان لیگ و ضمن استعلام از سازمان بازرسی، با توجه به دولتی‌ بودن ۲ باشگاه مذکور، مقرر شد مطابق با قانون نسبت به انتخاب کارگزاران تبلیغاتی و اخذ و ارائه تضامین بانکی اقدام و در این خصوص مهلت کافی به مدیرعامل باشگاه استقلال اعطاء شد.

همچنین مطابق با صورتجلسه کارگروه انتخابی، مقرر شد اجرای تبلیغات محیطی کماکان بر عهده سازمان لیگ باشد.

متاسفانه مسوولین باشگاه استقلال هیچگونه مستندی در خصوص رعایت الزامات قانونی برای انتخاب کارگزاران تبلیغات محیطی و تضامین لازم موردنظر سازمان بازرسی را نیز ارائه نکرده و به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری تبلیغات قانونی اخذ و تعهد شده از سوی سازمان لیگ کرده است.

به منظور جلوگیری از تبعات مالی و حقوقی و اجتماعی هرگونه اقدام غیرقانونی و متعاقب تصمیم هیات رییسه سازمان لیگ در تاریخ ۲۹ آبان مبنی بر اعطای فرصت مجدد به باشگاه‌ها برای ارائه مدارک (تشریفات انتخاب کارگزاران و تضامین لازم و قانونی برابر اعلام نظر مراجع قانونی) تا پایان وقت اداری اول آذر، متاسفانه هیچ مدرکی از سوی سازمان لیگ وصول نشد.

بنابر مراتب و به منظور انجام هرچه بهتر مسابقات فوتبال و پیشگیری از بروز بی‌نظمی و تبعات مالی، حقوقی و اجتماعی ناشی از هرگونه بی‌نظمی، اعلام می‌شود: مطابق با مقررات و مصوبه هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه، تغییر ورزشگاه محل میزبانی مسابقات و ارسال گزارش این تخلف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

از تمام باشگاه‌های فوتبال درخواست می‌شود ضمن رعایت قوانین جاری کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، نسبت به تسلیم طرح تجاری خود به منظور بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب مراجع ذیصلاح برای فصل آتی از هم‌اکنون اقدام کنند. عواقب ناشی از هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی و خلاف مقررات متوجه باشگاه و افراد خاطی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار