مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد:

کشاورزان کود شیمیایی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند

شیراز (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، از کشاورزان خواست برای تهیه کود شیمیایی به مراکز مورد تایید جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۳۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کشاورزان کود شیمیایی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند

سید کاظم موسوی، با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد دارای 12 کارگزار خرید و توزیع کود شیمیایی است، اظهار کرد: ضروری است که کشاورزان کود مورد نیاز خود را از کارگزاری‌های رسمی شرکت خدمات حمایتی شامل تعاونی‌های روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی تهیه کنند.

وی با اشاره به تسهیل تامین نهاده‌های کشاورزی از قبیل کودهای شیمیایی در قالب کشت قراردادی گندم و کُلزا افزود: کشاورزان برای کشت در سال زراعی جاری دغدغه خرید کود نخواهند داشت.

موسوی با اشاره به اینکه انواع کود شیمیایی در کارگزاری‌های رسمی وجود دارد، نسبت به فروش کودهای تقلبی توسط سودجویان به کشاورزان هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه در کود سوپرفسفات تریپل20 درصد فسفر وجود دارد، گفت: این در حالیست که در آزمایش‌ها و آنالیز انجام شده از کود سوپر فسفات تریپل موجود در بازار آزاد شهرستان، در نمونه کود ارسالی به آزمایشگاه حدود 15/0 درصد فسفر وجود داشت.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد در پایان تاکید کرد: فروش کود آزاد در کارگزاری‌های رسمی شهرستان ممنوع است.

مصرف متعادل کودهای شیمیایی با انجام آزمون خاک، استفاده به موقع با میزان مشخص کود در مزارع در ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی و تولید محصولات سالم و مرغوب نقش بسزایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار