جمعه سیاه به معنای واقعی در ایران وجود ندارد

تهران (پانا) - در فروشگاه‌های کشورهای دنیا در روز جمعه سیاه، که به همان بلک فرایدی معروف است، تخفیفات بالا حتی تا ۹۹ درصد، برای مشتریان اعمال می‌کنند. اما در ایران تخفیف‌های جمعه سیاه به معنای واقعی اتفاق نمی‌افتد و نهایتا در برخی مواقع تا ۷۰ درصد یا کمتر است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جمعه سیاه به معنای واقعی در ایران وجود ندارد

به گزارش تجارت‌نیوز، صاحبان کسب‌و‌ کارها در ایران هم چند سالی است که به رویداد روز حراجی در دنیا یا همان بلک فرایدی (حراج جمعه) پیوسته‌اند، اما در ایران درصد تخفیف‌های فروشگاه‌های داخلی بسیار کمتر از فروشگاه‌های جهانی است.

با اینکه فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها در جمعه‌های سیاه باید تخفیف‌های ۹۰ درصدی هم بر روی برخی محصولات خود ارائه دهند، اما در ایران سقف تخفیف فروشگاه‌ها نهایتا تا ۷۰‌ درصد است.

اغلب فروشگاه‌های داخلی در این روز تخفیف‌های با درصد بالا را تنها بر روی چند کالا اعمال می‌کنند و سایر محصولات تخفیف‌های زیادی را شامل نمی‌شوند. به این صورت که تخفیف‌ها از پنج درصد تا ۵۰ درصد است.

این در حالی است که در روز جمعه سیاه معمولا فروشندگان خارجی بر روی بسیاری از محصولات و کالاهای خود تخفیف‌هایی از ۹ تا ۹۰ درصد اعمال می‌کنند، چرا که در این روز فروشندگان معمولا برای جذب رضایت اکثریت افراد و رقابت با یکدیگر تخفیف‌های بیشتری می‌گذارند.

بانی مد یکی از فروشگاه‌های لباس است که امسال اعلام کرده است تخفیف ۹۰ درصدی برای جمعه سیاه در نظر گرفته است. اما این تخفیف ۹۰ درصدی به طور کامل بر روی محصولات اعمال نمی‌شود.

تخفیف سیاجمعه بانی مد اینگونه است که ۱۰ درصد از هزینه پرداخت شده به کیف پول مشتری در بانی مد بازمی‌گردد و در حقیقت قیمت یک محصول ۵۰ درصد تخفیف خورده است. همچنین ۴۰ درصد تخفیف بر روی سبد خرید اعمال می‌شود.

گزارش‌های به دست آمده از فروشگاه‌های مختلف کشور که در این رویداد شرکت کرده‌اند، نشان می‌دهد که تخفیف‌های بلک فرایدی در فروشگاه‌های آنلاین کشور نهایتا تا ۷۰ درصد است و تخفیف ۹۰ درصدی کامل در جمعه سیاه ایرانیان وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار