بررسی ساختار قامتی بیش از 115 هزار دانش‌آموز ابتدایی در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس از آغاز اجرای طرح سواد حرکتی برای دانش‌آموزان فارس خبر داد و افزود این طرح در سراسر کشور ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی به منظور ارتقا سلامت جسمانی دانش‌آموزان کلید خورده است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی ساختار قامتی بیش از 115 هزار دانش‌آموز ابتدایی در فارس

فرهاد اسماعیلی در آیین استانی اجرای طرح سواد حرکتی دانش‌آموزان فارس در دبستان شهید فرج اله محمدی ناحیه 2 شیراز گفت: در دوران کرونا دانش‌آموزان دچار آسیب‌های فراوان جسمی از جمله افزایش وزن و چاقی و ناهنجاری اسکلتی شدند که با اجرای طرح کوچ و سواد حرکتی در صدد حل این معضلات هستیم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اجرای طرح کوچ نشان داده است که 26 درصد از دانش‌آموزان فارسی دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

اسماعیلی گفت: این طرح برای یکصد و 15 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی فارس اجرا خواهد شد.

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: مطالعات منظمی از سال 1395 در وزارت آموزش و پرورش بر روی ساختار قامتی و جسمانی دانش‌آموزان آغاز شد که منجر به تدوین و اجرای طرح کوچ و سواد حرکتی شده است.

آیت‌اله دهقان گفت: سواد حرکتی را می‌توان دانش، درک، آگاهی و شایستگی بدنی و جسمانی افراد برای اجرای فعالیت‌های با کیفیت حرکتی دانست.

دهقان با اشاره به اینکه این حرکات، راه رفتن صحیح، نشستن صحیح، لی لی کردن، جهیدن، پریدن و سایر حرکات بنیادی جسمانی را شامل می‌شود، گفت: این طرح دربرگیرنده 30 درصد از دانش‌آموزان شهری است و در اردیبهشت ماه با ارزیابی نهایی توسط دبیران تربیت بدنی و اولیا به پایان می‌رسد.

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: هر کلاس و پایه‌ای آزمون و حرکات مخصوص به خود را دارد که برای اجرای موفق این طرح همکاری اولیا در مدارسی که کلاسهای‌ آنان غیرحضوری است بسیار ضروری است.

دهقان گفت: این آزمون در 2 مرحله اجرا می‌شود که نتایج ارزیابی اولیه و ثانویه برای بررسی روند پیشرفت مقایسه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار