روایت زندگی یک پزشک جانباز در سپید جامگان آسمانی

تهران (پانا) - برنامه سپید جامگان آسمانی که به تهیه‌کنندگی مرجان قندی از رادیو سلامت پخش می‌شود، روایتی از مجاهدت و ایثار سپید پوشانی است که در عنفوان جوانی پای در میدان عشق و ایثار گذاشتند.

کد مطلب: ۱۲۳۳۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
روایت زندگی یک پزشک جانباز در سپید جامگان آسمانی

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، مرجان قندی، تهیه کننده در این باره می گوید: گرچه از سالهای دفاع مقدس گذشته، اما حماسه ها و دلاوری ها آن مقطع تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار باقی مانده است. به همین دلیل برنامه سپید جامگان آسمانی با این محوریت روانه آنتن می شود و ما در این برنامه به جامعه پزشکانی می پردازیم که همگام با سایر اقشار جامعه و رزمندگان راهی جبهه های حق علیه باطل می شدند. این برنامه روز پنجشنبه 4 آذر ماه به زندگی آزاده و جانباز دکتر هادی بیگدلی جراح و متخصص زنان و زایمان می پردازد که از اسرای هشت سال جنگ تحمیلی است.
وی ادامه می دهد: این برنامه کاری از گروه سلامت روان رادیو سلامت است که ساعت 12 و 30 دقیقه پخش می شود. دکتر هادی بیگدلی قبل از شروع جنگ تحمیلی در دو کلینیک تخصصی در دو شهر مختلف آمریکا مشغول فعالیت بود. او تابستان 1359 طبق روال هر ساله برای بازدید از اقوام و خویشاوندان به ایران آمده بود که مصادف با حمله رژیم بعث صدامی به میهن اسلامی بود. وی با اعلام نیاز به پزشک در جبهه های جنگ بی درنگ عازم جبهه جنوب شد و پس از دو هفته خدمت به رزمندگان اسلام در تاریخ 19 مهر به دست دشمن بعثی به اسارت در آمد و پس از بازجویی های متعدد، دو سال در سلول های زندان الرشید و زندان ابوغریب در سخت ترین شرایط و تحت شکنجه های روحی و جسمی به سر می برد.
دکتر هادی بیگدلی 18 آبان ماه امسال پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 90 سالگی به دیار حق شتافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار