معاون سیاسی استاندارقزوین:

احداث فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری قزوین با اولویت انجام شود

قزوین (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت احداث فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری قزوین نیازسنجی شود تا بر اساس اولویت برای رفع نیازها و کمبودهای این حوزه اقدام لازم صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
احداث فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری قزوین با اولویت انجام شود

منوچهر حبیبی، در جلسه کمیته اقتصادی شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در هر منطقه‌ای که بیش از ۲۰۰ واحد آپارتمان ساخته ‌شود سازنده آنها موظف است براساس قانون شوراهای آموزش و پرورش برای ساخت فضای آموزشی مورد نیاز اقدام کند.

وی اظهار کرد: هم اکنون سازندگان واحدهای بیش از ۲۰۰ واحد به دلیل بالا بودن هزینه‌های ساخت فضای آموزشی، این قانون را دور می‌زنند که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

حبیبی در خصوص‌ احداث فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری، گفت: باید نیازسنجی آموزشی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد تا با چالش مواجه نشویم.

این مسوول تاکید کرد: در طرح اقدام ملی مسکن نیز موضوع نیازمندی فضاهای آموزشی به صورت جدی دیده شود و در شهرک مهرگان نیز راه و شهرسازی ورود جدی در این حوزه داشته باشد تا با اعتبارات ملی و از بودجه سازمان ملی مسکن مشکل نیازمندی‌های آموزشی استان رفع شود.

معاون استاندار اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی آموزشی تنها با مجوز شورای آموزش و پرورش امکانپذیر است و کمیته ماده پنج آموزش و پرورش باید هر چه سریع‌تر در استان فعال شود تا تصمیم‌گیری لازم در این کمیته صورت گیرد.

حبیبی در خصوص مدارسی که مورد نیاز آموزش و پرورش نیست، گفت: این مدارس در صورت اعلام نیاز شهرداری و شورای شهر با قیمت کارشناسی به شهرداری‌ها واگذار شود و در ازای آن زمین مورد نیاز فضاهای آموزشی در مناطق دیگر به آموزش و پرورش تحویل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: نیازسنجی فضای آموزشی بر اساس نرخ رشد جمعیت و نظارت بر حفظ، تملک و تخصیص اراضی با کاربری آموزشی این فضاها، از دیگر اهداف کمیته فنی ماده پنج آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: هرگونه موافقت اداره آموزش و پرورش با تغییر کاربری فضاهای آموزشی منوط به بررسی و تعیین تکلیف موضوع در این کمیته و تصویب در شورای آموزش و پرورش استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار