تازه‌ترین اظهارات آمریکایی‌ها درباره مذاکرات وین

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دور تازه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام گفت واشینگتن آماده برداشتن گام‌های یکجانبه نیست، ولی خواهان بازگشت مشترک متقابل به این توافق است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تازه‌ترین اظهارات آمریکایی‌ها درباره مذاکرات وین

به گزارش العالم، ند پرایس، در کنفرانس خبری خود بدون اشاره به عهدشکنی‌های پیشین آمریکا ابراز امیدواری کرد هیات مذاکره‌کننده ایران با «حسن نیت» وارد دور هفتم مذاکرات احیای برجام در وین پایتخت اتریش شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: امیدواریم دولت جدید ایران در وین آماده و با حسن نیت و با هدف روشن وارد مذاکرات شود تا بتوانیم تاثیر آن را در بازگشت متقابل به برجام ببینیم.

ند پرایس گفت آمریکا حاضر نیست برای تسهیل مذاکرات احیای برجام دست به اقدامات یکجانبه بزند. او تاکید کرد، ما آماده‌ایم برای بازگشت متقابل وارد تعامل شویم.

او ادعا کرد آمریکا از دور نخست مذاکرات احیای برجام در فروردین‌ماه که به صورت غیر مستقیم در آن حضور دارد، خواهان بازگشت متقابل به برجام بوده است و امیدوار است که چنین جدیتی را نیز از سوی هیات ایران در دور آتی مذاکرات ببیند.

ند پرایس همچنین در خصوص به نتیجه نرسیدن مذاکرات احیای برجام گفت دولت جو بایدن همچنان معتقد به دیپلماسی در این زمینه است و هنوز به این نتیجه نرسیده که به دنبال گزینه‌های دیگر باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: اما ما همچنین به وضوح گفته‌ایم که این روندی نیست که بتواند به طور نامحدود ادامه یابد.

دور هفتم مذاکرات احیای برجام هشتم آذرماه در وین برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار