اسماعیلی: عملی بودن فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، نقش موثری در تربیت دانش‌آموزان دارد

شیراز (پانا) - رییس سازمان دانش‌‎آموزی استان فارس در جمع مربیان پیشتاز ناحیه ۴ با ابراز خرسندی از برگزاری اردوی مهارتی تشکیلاتی پس از گذشت دو سال، این را آغازی برای شروع فعالیت‌های اردویی دانست و افزود امروزه همه در معرض اطلاعات بسیاری در فضای مجازی هستیم و دانش‌آموزان متفاوت از نسل قبل نسبت به پند و اندرز دافعه دارند و نیاز است تا با استفاده از روش‌ها و شیوه‌های تربیتی جدید، به رشد و تربیت آن‌ها و به ویژه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان پرداخته شود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: عملی بودن فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، نقش موثری در تربیت دانش‌آموزان دارد

امید اسماعیلی ادامه داد: فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، فضا و بستری برای رشد مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی گفت: خبرگزاری پانا نقش موثری در آموزش مهارت‌های رسانه‌ای و ارتقای سواد رسانه در بین دانش‌آموزان دارد و به دانش‌آموزان در شناخت خبر صحیح از نادرست کمک می‌کند؛ همچنین سایر فعالیت‌های این سازمان از جمله آموزش مهارت‌های تشکیلاتی، به دانش‌آموزان در فراگیری نظم و نوع دوستی، دوستی با طبیعت، دیانت و معنویت و بسیاری از مهارت‌های دیگر کمک می‌کند دانش آموزان در اردو مهارت های اجتماعی و بازی های گروهی و همدلی و همکاری را یاد می گیرند.

وی با اشاره به اینکه المپیاد رویش علاوه بر کمک به دوری دانش‌آموزان از فضای مجازی به تقویت مهارت تفکر خلاق و افزایش ارتباط اعضای خانواده کمک می‌کند، گفت: در المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش، دانش‌آموزان علاوه بریادگیری کار گروهی، مهارت‌هایی چون حل مسئله، دست ورزی، قدرت تصمیم‌گیری و مهارت‌های ارتباطی در آنان تقویت می‌شود و همه این‌ها از اهداف سازمان دانش آموزی محسوب می شود تا نسلی تربیت کنیم که شجاع، نوع‌دوست و مهربان باشند و شهروندان موثر و مفیدی در آینده باشند.

وی گفت: در دنیای امروز روش‌های تربیتی عملی، جوابگو است و با این روش‌هاست که به نتیجه تربیتی در بین دانش‌آموزان می‌رسیم.

وی ضمن تشکر از فعالیت مربیان گفت: اگر کمک کنیم که نسلی جسور، پرسشگر و مطالبه‌گر داشته باشیم و در کنار آن نوع دوستی و میهن دوستی را به آنان بیاموزیم، در آینده شاهد رشد و اعتلای ایران اسلامی به دست همین دانش‌آموزان هستیم.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی استان فارس، در این مراسم با اشاره به موفقیت ناحیه 4 شیراز در کسب رتبه اول ارزیابی استانی، ناحیه 4 شیراز، را تحسین و این ناحیه را مربی‌پرور برشمرد و گفت:در بحث تشکیلات و بازی‌‎های رویش ناحیه 4، جزء معدود مناطق و نواحی است که خودکفا است و با برگزاری کارگاه‌های مختلف همواره مربی‌های مورد نیاز خود برای فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را تامین کرده است.

فاطمه عظیمی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی بعد از ۲۲ سال بازمهندسی شده‌است و تغییراتی در فعالیت‌ها و به ویژه نمادها و نشان‌ها رخ داده است، به موارد بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار