بیژن نوباوه: جشنواره چهلم، مرجع قضاوت بر کار کابینه فرهنگی دولت جدید نیست

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که جشنواره چهلم خیلی نمی‌تواند مرجع قضاوت بر کار کابینه فرهنگی دولت جدید باشد، زیرا همچنان آثار دولت قبلی و نگرش آنها بر بدنه سینما حاکم است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بیژن نوباوه: جشنواره چهلم، مرجع قضاوت بر کار کابینه فرهنگی دولت جدید نیست

به گزارش روابط‌ عمومی جشنواره فیلم فجر، «بیژن نوباوه وطن» درباره بازنگری سیاست‌های کلان جشنواره فیلم فجر گفت: جایگاه سینما در کشور ما به عنوان یکی ار هنرهای مطرح بسیار قابل بحث است. در سال‌های اخیر در عرصه سینما و فیلمسازی رشد بسیاری کرده‌ایم اما، زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی از طریق سینما این اتفاق رخ نداده و در بسیاری از مواقع، فیلم‌هایی که ساخته شده به نفع منافع ملی کشور نبوده و دشمن از این طریق نفوذ بسیاری نیز داشته است...
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دهه اول انقلاب، جریان سینمایی ما معطوف به سینمای انقلابی و ارزشی بوده و فیلم‌های انقلابی خوبی نیز در این مدت ساخته شد. در دوران بعد که شروع به بازسازی انقلاب اسلامی کردیم؛ منافع ملی در فیلم‌ها رعایت نشد و سیاه‌نمایی جامعه اسلامی و پرداختن به این دست مسائل در دستور کار سینماگران قرار گرفت که بخش عمده‌ای از این نگرش نیز از خارج از کشور هدایت می‌شد. متأسفانه جو حاکم بر سینمای ایران بسیاری از سینماگران ما را با خودش همراه ساخته و نمی‌توانیم به این سینما، سینمای ارزشی و وطنی بگوییم.
نوباوه با اشاره به در سال گذشته پاندمی کرونا سینما را به سمت سایه برد، توضیح داد: در دوره کرونا مشاغل بسیاری در این عرصه به بن‌بست خوردند، افراد بیکار شدند و این خود ضربه‌ای جبران ناپذیر را به سینما وارد کرد اما، ضربه مهم‌تر از سوی سیاستگذار و فیلمساز به سینما وارد شد و آنچه که مربوط به محتوا و ارزش‌های سینماست، بسیار با آنچه انتظار می‌رفت؛ فاصله داشت.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام این موارد، نیاز به بازنگری در سطح سیاست‌های کلان و مدیران ارشد سینمایی دارد که با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر رئیس سازمان سینمایی، یک چشم‌انداز مثبت در این زمینه حاصل شده است.
این کارشناس فرهنگی در ادامه با تأکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر می‌تواند جلوی اکران فیلم‌های سخیف و مبتذل را بگیرد، بیان کرد: سینماگران و مدیران سینمایی باید جلوی این اتفاق را با ساخت فیلم‌های ارزشی و انقلابی بگیرند. در سینمایی که در آن فیلم‌هایی با محوریت آرمان‌های انقلاب اسلامی ساخته شود، جایی برای حضور فیلم‌های مبتذل وجود ندارد.
نایب رئیس کمیته فرهنگی مجلس در پایان گفت: جشنواره چهلم خیلی نمی‌تواند مرجع قضاوت بر کار کابینه فرهنگی دولت جدید باشد، زیرا همچنان آثار دولت قبلی و نگرششان بر بدنه سینما حاکم است. امیدوارم امسال دورخیزی برای جشنواره حرفه‌ای سال بعد باشد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار