هنرستان‌ها مراکز توانمندسازی دانش‌آموزان

بن(پانا)-هنرستان مکانی برای پرورش استعداد و قدم نهادن دانش‌آموزان مهارت دیده و ایجاد آینده شغلی برای آنان است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌ها مراکز توانمندسازی دانش‌آموزان

با توجه بر گسترش بیکاری در جامعه پیشنهاد می شود دانش آموزان را به سوی هنرستان، در رشته های مورد نیاز جامعه و با توجه به استعداد و علاقه ای که دارند سوق داد، زیرا دانش آموزانی که در دوره سه ساله هنرستان تحصیل می کنند، مهارت هایی را به صورت تخصصی آموزش می‌بینند و بعد از فارغ التحصیل شدن میتوانند اشتغال زایی کنند زیرا مهارت آموزی دانش آموزان در هنرستان گامی مهم در ایجاد شغل است.

از مزایای هنرستان می توان به دستیابی سریع تر به بازار کار، بالا بردن حس خود باوری، افزایش روحیه تعاون و شادابی و... اشاره کرد.

امروزه دانش آموزان باید بدانند تنها به فکر تحصیل در رشته های نظری و پزشکی نباشند بلکه باید به دنبال استعداد و علاقه خود بروند و در آن زمینه تحصیل کنند که هنرستان ها زمینه مناسبی برای شکوفایی استعداد ها هستند که سبب می شوند دانش آموزان در حرفه خود بدرخشند و آینده روشنی داشته باشند.

اما امروزه عده ای از اولیا بر این باور اند که فرزندانشان تنها باید در رشته های تجربی و نظری تحصیل کنند تا از آینده شغلی خوبی برخوردار شوند در صورتی که رشته های هنرستان نیز از آینده خوبی برخوردار است.

مهتاب جعفری مدیر هنرستان حضرت زهرا(س) شهرستان در این باره گفت: هنرستان مکانی است که کارآفرین های ماهر، مهندس های زبردست، خیاط های بروز، طراحان موفق و... از دل هنرستان بیرون می‌آید.

وی در ادامه افزود: هنرستان حضرت زهرا(س) سال گذشته رشته جدید چهره سازی و امسال رشته محتوای الکترونیک دارد همچنین رشته هایی که از گذشته وجود داشت شامل: خیاطی، تربیت کودک، کامپیوتر، طراحی دوخت،حسابداری و ... می شود و اولیا باید بدانند یکی از کرسی های دانشگاه و یکی از کارآفرینی هایی که در کشور انجام می‌شود توسط هنرجویانی صورت می‌گیرد که در هنرستان مشغول به تحصیل هستند زیرا کسانی که رشته تحصیلی شان طراحی دوخت است در آینده می‌توانند در مزون لباس، کارگاه خیاطی و یا در کارخانه‌های دوزندگی و بافندگی و تولید پوشاک فعالیت کنند و مشغول به کار شوند، همچنین کسانی که در رشته کامپیوتر هستند نیز به راحتی می توانند ایجاد شغل کنند ویا حسابدار ها میتوانند در ادارات و یا شرکت ها مشغول به کار شوند.بنابراین هدف اصلی هنرستان آموزش و ایجاد شغل است.

وی در پایان افزود: یک گروه مهندسی کامپیوتر از این هنرستان اکنون مشغول به کار است و نمونه بارزی از مهندسان جوان هنرستان حضرت زهرا(س)هستند که در شهرستان بن فعالیت می کنند.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه طاهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار