نشست هماهنگی مانور سراسری زلزله در استان همدان

همدان (پانا) - نشست هم‌اندیشی مانور سراسری زلزله با حضور ارگان های ذیربط با محوریت سازمان دانش‌آموزی در هنرستان علاقبندیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست هماهنگی  مانور سراسری زلزله در استان همدان

در این جلسه رضا میرزایی، رییس سازمان دانش آموزی استان با تشریح عملکرد سال های گذشته و تجارب موجود و تشکر از ارگان های ذیربط مثل مدیریت بحران، فرانداری، شهرداری، هلال احمر، آتش نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس و اداره نوسازی با اشاره به شعار این مانور که "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" است، به بررسی فرایند اجرایی مانور سراسری زلزله در سال جاری پرداخت.

وی افزود، با توجه به شرایط موجود جامعه و مدارس، جهت برگزاری هرچه بهتر مانور امسال، ترکیبی از اقدامات حضوری و غیرحضوری درنظر گرفته شود.

میرزایی ادامه داد، در این راستا بخشنامه، دستورالعمل اجرایی و همچنین پوستر بیست و سومین مانور سراسری زلزله برای تمام ادارات آموزش و پرورش استان ارسال شده است و از طریق شبکه شاد به کلیه مدارس ارسال خواهد شد.

رییس سازمان دانش آموزی استان همدان گفت: از روز سه شنبه دوم آذرماه، آموزش‌های لازم توسط مربیان هلال احمر و عوامل اجرایی سازمان فرهنگی، هنر، ورزشی شهرداری برای دانش آموزان، مربیان و خانواده آن‌ها در مدرسه ارایه خواهد شد.

همچنین با هماهنگی صدا و سیما و خبرگزاری پانا، کلیه اقدامات اجرایی پوشش داده خواهد شد و اداره کل نوسازی و آتش نشانی با اعزام نیرو جهت بررسی مقاومت و ایمنی سازه ای و غیر سازه ای اقدام خواهند کرد.

همچنین براساس مصوبه جلسه هماهنگی قرار شد همه ارگان ها و مدارس مستندات برگزاری مانور زلزله را برای سازمان دانش آموزی استان همدان ارسال کنند.

میرزایی گفت: هدف از اجرای این مانور، ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر هنگام بروز این بلای طبیعی است و به هیچ عنوان برگزاری مانور زلزله نمایشی نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار