کاظمی: «بسیج» و «بسیجیان» همدلان و همراهان همیشگی معلمان هستند

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با صدور پیامی، ضمن «گرامیداشت هفته بسیج»، بر نکوداشت یاد و خاطره بسیجیان شهید، تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: «بسیج» و «بسیجیان» همدلان و همراهان همیشگی معلمان هستند

متن پیام علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش و آموختن همان شغل شریفی است که معلمان را در غایت اشتیاق، راهی مسیر اندیشه و اندیشیدن می‌کند.

هرچند آغاز این مسیر سبز و خلق بالندگی، به قدم علم آفرین معلّم بستگی دارد، بی‌تردید پایان این راه رستگاری و ایجاد پاکی و پایداری در آن، به قدم امید آفرین و انگیزه بخش افراد مؤمن و امینی بستگی دارد که «بسیجی» نام دارند.

«بسیجیان» خادمان بی قیل و قال و ساعی و صبوری هستند که به یقین استقرار و استمرار امید و انگیزه در جامعه، حاصل سعی صادق و صبر صالح آنان است .

«بسیج» و «بسیجیان» همدلان و همراهان همیشگی معلمان هستند و امر خطیر تعلیم و تربیت و نیز ایران و ایرانی به وجود گرامی آن ها محتاج و مشتاق اند.

جستاری مجمل اما مجدّ بر فلسفه وجودی بسیج، مؤیّد این نکته حیاتی است که رسالت سترگ نهاد بسیج، به ویژه بسیج فرهنگیان، درک دقیق زمانه و اقتضائات آن، توجه مدقّقانه به منویات مقام معظّم رهبری، تجلّی یافته در بیانیه گام دوم انقلاب، ارتقای دانش و اعتلای بینش، تجهیز خود به دانایی و توانایی روز، بهره جستن بهنگام و متبحرانه از بسترهای نوین علمی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، با هدف متعالی حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و محافظت از دستاوردها و اثرات و ثمرات برازنده آن است.

به عنوان خادم کوچک ملّت بزرگ ایران در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و نکوداشت یاد و خاطره بسیجیان شهید و پاسداشت مجاهدت های جانبازان و آزادگان بسیجی و تکریم خانواده‌های معظّم آنان، از همه کسانی که دل در گرو آزادی و آبادی ایران اسلامی دارند، به ویژه جامعه فهیم فرهنگیان، دانشگاهیان، حوزویان، فرهیختگان، هنرمندان و سایر صاحبان اندیشه، مجدانه می‌خواهم در غایت دقت و ظرافت و با استفاده جامع و جاذب از ظرف و ظرفیت فرهنگ، هنر و رسانه، از بسیج، نه به عنوان یک رویکرد صرفاً نظامی، که آغاز و پایانی دارد،که به مثابه یک فرهنگ که در جاری زمان ، جان هارا می آموزاند، بهره ها ببرند تا از این طریق بتوان آموزه‌های زنده و ارزنده فرهنگ جهد و جهاد را بیش از پیش به نسل نوخاسته انقلاب منتقل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار