معاون آموزش ابتدایی منطقه ١٩

هدف طرح خوانا، تلفیق مهارت‌های زندگی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی منطقه ١٩، هدف از اجرای بسته تحولی خوانا را تلفیق مهارت‌های زندگی، ادب، جرات‌ورزی و مسئولیت‌پذیری در مهارت‌های پایه‌ای خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت‌کردن دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۳۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف طرح خوانا، تلفیق مهارت‌های زندگی است

به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه ١٩، رضا بخشی معاون آموزش ابتدایی در جمع ٢٠ نفر از مدیران مدارس ابتدایی منطقه درباره بسته تحولی خوانا گفت: هدف از اجرای بسته تحولی خوانا، تلفیق مهارت‌های زندگی شامل: ادب، جرات ورزی و مسوولیت پذیری در مهارت‌های پایه ای: خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت‌کردن است.
وی افزود: قرار است در این طرح تغییر رویکرد دانش محوری به مهارتی اتفاق بیفتد. از این رو، به عنوان مثال از رونویسی به مهارت نوشتن و از روخوانی به مهارت خواندن که گسترده تر است و همچنین شامل استفاده درست از کلمات و واژه ها، درک مطلب، خواندن با لحن صحیح به عنوان مهارت‌های زبانی به دانش آموزان آموزش داده ‌شود.
بخشی ادامه داد: امید است اجرای این طرح بتواند با توانمندسازی معلمان، فرصت‌های یاددهی و یادگیری را که عموما مهارتی است خلق کند و در نتیجه دانش آموزان با این مهارت ها بتوانند در فرصت های پیش روی زندگی موفق تر ظاهر شوند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه ناهید پاشایی راد به عنوان مدرس استانی به تشریح جزئیات و روندهای این طرح پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار