معاون سوادآموزی استان گیلان خبر داد:

تالش، با بیشترین رشد باسوادی در گیلان

رشت (پانا) - معاون سوادآموزی استان گیلان گفت جمعیت باسوادی شهرستان تالش در گروه سنی 49-10 سال بر اساس برآوردهای صورت گرفته، 93/8 درصد است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تالش، با بیشترین رشد باسوادی در گیلان

به گزارش روابط عمومی نهضت سوادآموزی گیلان، سیروس محمدی در جلسه گروه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان تالش گفت: حجم ابلاغی مجموع دوره های سوادآموزی شهرستان تالش در سال گذشته 1450 نفر بوده است که خوشبختانه بیش از 100 درصد حجم تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: در سال جاری نیز حجم ابلاغی اختصاص یافته به شهرستان در مجموع 1859 نفر است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و درون سازمانی، پوشش 100 درصدی آن را شاهد باشیم.

معاون سوادآموزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی، پراکندگی جمعیت، مهاجرپذیر بودن و... شهرستان تالش با 93/8 درصد جمعیت باسوادی در گروه سنی 49-10 سال، کمترین جمعیت بی سوادی در بین شهرستان های استان را دارا است. به منظور رشد جمعیت باسوادی در این خطه از استان، بیشترین تمرکز معاونت در اجرای برنامه ها به تالش اختصاص دارد و این شهرستان در یک سال گذشته با 0.3 درصد بیشترین رشد در استان را داشته است.

رییس اداره نظارت، سنجش و ارزشیابی استان نیز در جمع آموزش دهندگان شهرستان ضمن آموزش نحوه دریافت رمز ورود، اخذ استعلام، ثبت کلاس و... گفت: براساس شیوه نامه های جدید سازمان نهضت سوادآموزی، ملاک استمرار فعالیت آموزش دهندگان از این پس تمام وقت بودن با ثبت کلاس در سامانه سوادآموزی به مدت 800 ساعت و به ثمر رساندن آن است.

علی اصغر حبیبی خاطرنشان کرد: تیم نظارتی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت به صورت مستمر و با نظارت حضوری و غیرحضوری به بررسی فعالیت های کلاسی می پردازد.

رییس اداره سوادآموزی نیز با حضور در مرکز یادگیری محلی شهرستان گفت: این مراکز علاوه بر آموزش دوره های سوادآموزی، باید محلی برای آموزش برنامه های مهارتی، حرفه ای و فعالیت های فرهنگی باشد.

ولی اله محمدی نیای راد خاطرنشان کرد: اولویت اول در این مراکز، آموزش سواد و در مرحله بعد آموزش مهارت های زندگی و شغلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار