هوای امروز تهران؛ ناسالم برای همه

تهران (پانا) - براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (اول آذر ماه) هوای تهران در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته که ناشی از شرایط پایدار جو و عدم وزش باد موثر است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
هوای امروز تهران؛ ناسالم برای همه

صبح امروز (اول آذرماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفتهکه ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

رشد ناپایداری جوی همراه با احتمال وقوع رگبار پراکنده در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد کرد، با این وجود با توجه به عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه (اول آذر ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

با افزایش تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۲ آذرماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با آغاز تردد خودروها افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نیست. رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز همراه با افزایش تندی باد سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. با وزش باد مؤثر باد تا اواخر وقت سه‌شنبه از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته و در نتیجه بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۶۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۵۳ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار