امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان مسکن

تهران (پانا) - ثبت‌نام نهضت ملی مسکن، در 520 شهر مجاز است و اکنون به متقاضیانی که شهرهای دیگر را انتخاب کرده‌اند از روز شنبه 29 آبان، فرصت داده شده تا شهر انتخابی را تغییر دهند یا با لغو ثبت‌نام، دوباره در سامانه ثبت‌نام کنند. نهضت ملی مسکن سیاست‌ کلان دولت در حوزه مسکن است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان مسکن

به‌گزارش ایران، بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تأهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

ثبت‌نام فقط در شهرهای مجاز
ساخت مسکن در طرح نهضت ملی، در زمین‌هایی است که دولت آماده و به سازندگان عرضه می‌کند، ثبت نام در شهرهای مختلف به شرط تأمین زمین انجام می‌شود. با توجه به کمبود زمین و هزینه بالای تأمین زمین در تهران یا برخی کلانشهرها، متولیان بخش مسکن، برای ساکنان تهران یا کلانشهرها، شهرهای دیگری را معرفی کرده‌اند که مردم می‌توانند متقاضی مسکن در این شهرها باشند و به این ترتیب شرط سکونت 5 سال نیز برای این متقاضیان اجرا نمی‌شود.

وزارت راه و شهرسازی 520 شهر را اعلام کرده که زمین در این شهرها تأمین شده و متقاضیان در هر استان مجاز به انتخاب شهرهای اعلام شده در آن استان هستند. به عنوان مثال ساکنان شهر تهران فقط می‌توانند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند. اما برخی شهروندان چون زمان ثبت نام، اطلاعی از این موضوع نداشته‌اند شهرهایی نظیر رودهن، بومهن و دماوند را برگزیده‌اند، که در فرایند بررسی شرایط متقاضیان مردود خواهد شد.

اطلاعات اشتباه را ویرایش کنید
محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با «ایران» درخصوص امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان، گفت: برای کسانی که شهرهایی غیر از شهرهای مجاز اعلام شده را در فرایند ثبت‌نام انتخاب کرده‌اند، از روز شنبه این امکان در سامانه ایجاد شده است که شهر انتخابی را تغییر دهند یا اینکه متقاضیان از ثبت‌نام انصراف دهند و دوباره اقدام به ثبت‌نام کنند.

به‌گفته محمودزاده ساکنان تهران فقط 3 شهر مجاز را می‌توانند به‌عنوان شهر انتخابی برگزینند و شهرهایی مانند دماوند، پردیس، رودهن، بومهن و... نیاز به سابقه سکونت 5 ساله دارد بنابراین ساکنان تهران نمی‌توانند متقاضی دریافت مسکن در شهرهای غیرمجاز باشند. معاون مسکن و ساختمان وزیرراه و شهرسازی افزود: این موضوع درباره ساکنان سایر شهرها نیز صدق می‌کند و متقاضیان باید شهر با سابقه سکونت بیش از ۵ سال را انتخاب کنند و در کلانشهرهایی که پروژه‌ای تعریف نشده، در شهرهای جدید استان محل سکونت که مجاز اعلام شده است، ثبت‌نام کنند. به این ترتیب متقاضیانی که در این مدت ثبت‌نام کرده‌اند اما شهرهای دیگری را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند ثبت‌نام قبلی خود را در سامانه لغو و انصراف دهند و دوباره با انتخاب درست شهر جدید، ثبت‌نام کنند.

۱.۵ میلیون متقاضی جدیدمسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعداد متقاضیان جدید مسکن هم گفت: تازه‌ترین آمار ارائه نشان می‌دهد 1.5 میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات
معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک مسکن به‌عنوان بانک توسعه‌ای، پرداخت تسهیلات را شروع کرده است. بانک مرکزی سهمیه اختصاصی پرداخت وام در قالب نهضت ملی مسکن را برای سایر بانک‌ها مشخص کرده و به بانک‌ها ابلاغ کرده است.
محمودزاده گفت: شیوه نامه و ساختار پرداخت تسهیلات نیز تنظیم شده و بزودی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار