دیدار و تبادل نظر نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه با امیرعبداللهیان

تهران (پانا) - نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه با امیرعبداللهیان دیدار و تبادل نظر کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دیدار و تبادل نظر نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه با امیرعبداللهیان

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، لاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه و ورشینین معاون وزیر خارجه این کشور که در راس هیاتی برای دیدار و گفتگو در خصوص روابط دو کشور و همچنین همکاری های منطقه ای دو کشور بویژه در سوریه، پس از دیدار از دمشق به تهران سفر کرده اند بعد از ظهر امروز با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر توجه جدی دولت سیزدهم به روابط فیمابین در عرصه های مختلف، تبادل هیات های عالیرتبه بین دوکشور و همچنین گفتگوی تلفنی اخیر روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را حاکی از عزم دو کشور برای توسعه همکاریهای پایدار و بلند مدت دانست.

امیر عبداللهیان با اشاره به همکاریهای منطقه‌ای فیمابین، همکاریهای مشترک دو کشور در سوریه را تجربه ای کاملا موفق ارزیابی کرد که در چارچوب خواست و اراده دولت و حاکمیت سوریه شکل گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضرورت بهره گیری از تجربه موفق همکاری مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه را مورد تاکید قرار داد و استفاده از این الگو برای همکاریهای نزدیک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با هدف ایفای نقش در حوزه های اقتصادی به منظور بازسازی سوریه و بر قراری ثبات در این کشور را ضروری دانست.

تاکید بر همکاری های ایران و روسیه در چارچوب فرمت آستانه و گفتگوهای سوری - سوری بعنوان تنها مسیر حل سیاسی بحران سوریه از دیگر موضوعات مورد اشاه از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.

لاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه و ورشینین معاون وزیر خارجه این کشور نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام وزیر امور خارجه روسیه به امیر عبداللهیان، گفتگو ها و تبادل هیات‌ها بین دو کشور در موضوعات مختلف مورد علاقه در حوزه های دو جانبه، چند جانبه و موضوعات مربوط به سوریه را با اهمیت خوانده و با اشاره به گفتگوهای اخیر خود در دمشق آخرین وضعیت اقدامات و تحولات جانبی مربوط به سوریه در عرصه‌های بین المللی و با دیگر بازیگران را تشریح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار