در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران عنوان شد:

دستگاه های مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، باید هماهنگ عمل کنند

اگر به دستگاهی مسئولیتی داده می‌شود باید عملکرد آن نیز مورد نظارت واقع شود

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص تحقق اهداف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان، بر هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه های مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، باید هماهنگ عمل کنند

چهارمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران صبح امروز با حضور رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش،‌ دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و نمایندگانی از دستگاه های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش؛ در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در این نشست، نقوی ضمن تاکید بر اهمیت محتوای آموزشی مربوط به پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه مواد مخدر گفت: مواد مخدر و مسائل مربوط به آن از مسایل مهم در حوزه آسیب های اجتماعی است، بنابراین باید محتوا و فعالیتی داشته باشیم تا بچه ها به اعتیاد مبتلا نشوند.

وی با بیان اینکه حدود ۵٠ میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پرورش مرتبط هستند افزود: اگر بخواهیم دانش آموزانی که امسال وارد مدرسه می شوند تا روزی که می خواهند وارد جامعه شوند از این معضلات و آسیب های اجتماعی در امان باشد؛ می بایست از اکنون برنامه ریزی ها و اهداف لازم تهیه و اجرا شوند که اگر نسل کودک و نوجوان ما آسیب ببیند همه ما مسئول هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هر یک از دستگاه ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده است اما، شاید آسیب های موجود فعلی؛ نتیجه وضعیت ناهماهنگ دستگاها و اقداماتی است که به صورت جزیره ای انجام شده است.

نقوی با اشاره به اصل هماهنگی عاملان تربیت در آموزش و پرورش گفت: این اصل بر هماهنگی میان عاملان تربیت از راننده سرویس تا مربیان و مدیران مدارس را در فرایند تربیتی شامل می شود، بنابراین در این مورد هم می توانیم آموزش های لازم را داشته باشیم.

وی در پایان بر نظارت به کانون های طرح یاریگران زندگی تاکید کرد و گفت: با این نظارت ها می بایست کانون ها را فعال سازی کنیم.

در این جلسه که با موضوع هماهنگی پیرامون فعالیت ها و اقدامات دستگاه های مرتبط با آموزش و پرورش در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با تاکید بر هماهنگی میان دستگاه ها و استفاده از ظرفیت های آنها برگزار شد؛ هر یک از نمایندگان به تشریح فعالیت های دستگاه مربوطه و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است در این نشست از سوی نمایندگان عنوان شد: اگر نظام ارزیابی ما مورد توجه قرار نگیرد این جلسات خروجی خوبی نخواهد داشت و اگر به دستگاهی مسئولیتی داده می شود باید عملکرد آن نیز مورد نظارت واقع شود. باید در این نشست ها مشخص شود هر دستگاه چه وظایف و چه ظرفیت هایی دارد که می تواند در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد. ازدحام طرح ها مانع از ارزیابی آنها می شود و همچنین مدیران مدارس نیز سردرگم می شوند. مشکل اصلی نحوه نهادینه کردن این محتواها و طرح ها در اذهان دانش آموزان است.

همچنین در ادامه ضمن تاکید بر طرح موفق یاریگران زندگی که از سال 98 به صورت مجازی در وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، گفته شد: در آموزش و پرورش محتوای آموزشی مطلوب و متنوعی وجود دارد علاوه بر آن یک ساختار ارزشمند تحت عنوان طرح یاریگران زندگی به وجود آمده که هم کامل است و هم مخاطب خاص خود را دارد و در مدارس شهر تهران و کشور در حال اجراست، اما راهنمای عملی متناسب با مجریان طرح تهیه نشده که امیدواریم محقق شود و می بایست همه دستگاه ها در این مورد به یاری آموزش و پرورش بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار