اپل در حال کار بر روی خودروی مستقل

تهران (پانا) - طبق گزارش‌ها، شرکت اپل "پروژه تیتان" را شتاب می‌دهد تا با تسلا و سایرین رقابت کند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اپل در حال کار بر روی خودروی مستقل

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امروز بلومبرگ گزارش داد که اپل تصمیم گرفته است خودرویی را تولید کند که بدون کمک انسان قادر به رانندگی باشد. طبق گزارش‌ها، اپل بین تولید خودرویی با قابلیت‌های خودران محدود مشابه مدل‌های موجود و خودرویی که نیازی به دخالت انسان نداشته باشد، دومی را انتخاب کرد.

قبلا منابع آگاه به بلومبرگ گفته بودند که اپل در تلاش است تا با اولین وسیله نقلیه خود، انسان‌ها را از معادله خارج کند و ممکن است تا سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه Apple Car باشیم. اما گزارش امروز می‌گوید که این تاریخ می‌تواند تغییر کند و اپل همچنین می‌تواند تصمیم بگیرد که در صورت نیاز، استقلال فرمان و شتاب را با اولین مدل خود ارائه دهد.

البته بسیاری از اعضای تیم خوشبین نیستند که این محصول به زودی و در سال ۲۰۲۵ در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد. اپل هنوز باید شرکای خود را برای ساخت خودرو پیدا کند. با این حال، سرمایه‌گذاران این اخبار را دوست داشتند و سهام اپل امروز با افزایش بیش از ۳ درصدی (در روز) به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۱۵۸.۴۰ دلار رسید.

اپل این پروژه خودروی خودران را "پروژه تیتان" نامیده است. این خودرو قرار است با خودرو‌های تسلا و سایر خودروسازان بزرگ این عرصه رقابت کند. انتظار می‌رود خودروی اپل بدون فرمان حرکت کند و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ شبیه آیپد برای استفاده مسافران داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار