برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید آگاهی‌ خودرا ارتقاءدهیم

دماوند(پانا)- همایش ونمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور کارشناس آسیب‌های اجتماعی ومدرس کشوری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مسئول امور بانوان فرمانداری در سالن اجتماعات قدسیه دماوندبرگزارشد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید آگاهی‌ خودرا ارتقاءدهیم

زهرا طاولی مدیر آموزش وپرورش دماوند در همایش پیشگیری ومراقبت از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: معضل اصلی آموزش وپرورش ونهادهای مختلف در سطح کشور بحث آسیب‌های اجتماعی است .

وی ادامه داد: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان به سرعت در حال افزایش است.پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در جمعیت دانش‌آموزی از اهمیت بیشتری برخوردار است، و تنها کمکی که می‌توانیم به دانش‌آموزانی که خواسته و یا ناخواسته مبتلا شده‌اند این است که آن‌ها را حمایت کرده و از طرد کردن آن‌ها اجتناب کنیم.

طاولی افزود: برای پیشگیری از اعتیاد باید مهارت "نه گفتن" را به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم، همچنین روش‌های مبارزه با مواد مخدر را به والدین دانش‌آموزان آموزش داده شود.

مدیر آموزش وپرورش دماوند با اشاره به شعار امسال هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: امیدواریم بتوانیم با تقویت فرهنگ اجتماعی و آموزش در مدارس به کنترل سطح آسیب‌های اجتماعی در شهرستان دماوند برسیم .

در ادامه مصطفی برجی کارشناس آسیب‌های اجتماعی ومدرس کشوری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این همایش گفت: درخت اعتیاد سه ریشه دارد فردی، خانوادگی، اجتماعی اگر دانش‌آموزی دارای رفتار پرخطر باشد، از لحاظ فردی و اجتماعی مهارت‌های زندگی را یاد نگرفته است .

او ادامه داد: زمانی که جامعه مراکز فرهنگی و آموزشی خود را تقویت نکند اصل مشکل می‌شود تنه‌ درخت اعتیاد و شاخ و برگ‌هایش هم خروجی‌های اجتماع و تنها راهکار این مشکلات آموزش مهارت‌های اجتماعی به زوجین و خانواده‌ها و نیز درخواست مساعدت از مراکز علمی و سیاست‌گذاری‌های اجتماعی است .

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار