آماده‌باش ملی برای سور و سات یک روز خاص فوتبالی؛ زنان هم به این جشن دعوتند؟

تهران (پانا) - جشن صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 قطر با سایر جشن‌های برگزار شده در تاریخ فوتبال ایران تفاوتی اساسی دارد و این بار ورزشگاه آزادی میزبان تماشاگرانی خواهد بود که سال‌ها از حضور در ورزشگاه محروم بودند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش ملی برای سور و سات یک روز خاص فوتبالی؛ زنان هم به این جشن دعوتند؟

تیم ملی فوتبال ایران با دراگان اسکووچیچ روندی را طی می‌کند که بسیاری از مخالفان اسکووچیچ و عاشقان کارلوس کی‌روش آن را دوست ندارند؛ روزگار اقتدار کامل در فوتبال آسیا که شاید خوشبین‌ترین هوادار فوتبال هم نمی‌توانست با انتخاب دراگان اسکووچیچ آن را تصور کند.

ایران در آستانه صعود شیرین

نتایج درخشانی که باعث شده ایران مقتدرانه در صدر جدول گروه یک انتخابی جام جهانی قرار بگیرد و در آستانه زودهنگام‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی باشد، صعودی هیچگاه در ذهن نداریم با این خیال راحت و مانند این دوره بدون استرس بدست آمده باشد. تیم ملی به اندازه‌ای خوب شده و خوب نتیجه می‌گیرد که اصلا یادمان رفته است که همین چند ماه پیش با شاهکار مارک ویلموتس و شرکای ایرانی در آستانه حذف زودهنگام از انتخابی جام جهانی بودیم و ترس داشتیم از اینکه بحرین و عراق مانع از صعودمان به مرحله دوم شوند.

با پیروزی سه‌شنبه شب مقابل تیم ملی فوتبال سوریه که با نتیجه قاطع 3 بر صفر بدست آمد، تیم ملی فوتبال ایران برای قطعی شدن صعودش به جام جهانی 2022 تنها به 2 امتیاز از 4 بازی باقی‌مانده نیاز دارد و این 3 امتیاز می‌تواند در دیدار هفته هفتم تیم ملی فوتبال ایران بدست بیاید. تیم ملی براساس برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در هفته هفتم انتخابی جام جهانی پنجشنبه 7 بهمن در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی عراق برود، دیداری که 3 امتیاز آن به معنی صعود قطعی به جام جهانی 2022 است و به صورت طبیعی بعد از برد، جشن صعود در راه خواهد بود.

چرا این جشن خاص است؟

فوتبال ایران تاکنون 5 بار به جام جهانی راه یافته است و حداقل تاجایی که ما یادمان می‌آید چهار جشن برگزار شده صعود در ورزشگاه آزادی شکل و شمایلی یکسان داشته است، اما جشن ششمین صعود به جام جهانی برای فوتبال ایران جشنی خاص خواهد بود.

براساس تاکید قاطع فیفا، حضور زنان در ورزشگاه‌ها اجباری است و هیچ راهی برای مانع شدن از این حضور وجود ندارد؛ مگر اینکه دوباره کرونا اوج‌‌گیری کند و جشن صعود بدون حضور تماشاگر در سردترین و بی‌روح‌ترین حالت ممکن برگزار شود؛ که البته بعید است فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش این بار هم مانند دیدار با کره جنوبی قید حضور تماشاگر را در ورزشگاه بزنند. البته نباید فراموش کرد که در تمامی دیدارهای برگزار شده هفته ششم انتخابی جام جهانی تماشاگر در ورزشگاه کشورها حضور داشت و دیگر بازی بدون تماشاگر به علت ادامه روند شیوع کرونا با توجه به واکسیناسیون همگانی کمی دور از منطق به نظر می‌رسد.

بدین ترتیب باید در انتظار جشنی بزرگ با حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی بود، جشنی که قرار است 7 بهمن درست 4 روز پس از روز مادر برگزار شود و تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار در حضور خانواده‌ها جشن صعود بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار