کره جنوبی برای میزبانی از بازی‌های آسیایی دست به کار شد

تهران (پانا) - شهرهای گوانگجو و دائه‌گو در کشور کره جنوبی با تشکیل ستادی برای پیشنهاد میزبانی بازی‌های آسیایی 2038 اقدام کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کره جنوبی برای میزبانی از بازی‌های آسیایی دست به کار شد

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، بیش از 100 نفر از جمله شهرداران گوانگجو و دائه گو بهمراه چهره های ورزشی و شخصیت های اقتصادی در کمیته پیشنهاد عضویت دارند. همچنین قرار است مراسمی برای شروع کمپین پیشنهاد میزبانی فردا در دائه گو برگزار شود. این دو شهر تقریباً 180 کیلومتر از هم فاصله دارند، اما سالها تحت نظارت اتحاد دالبیت با یکدیگر همکاری کرده اند. لی یونگ سئوپ، شهردار گوانگجو، گفته است که یک پیشنهاد مشترک برای میزبانی بازی های آسیایی می تواند "ایجاد یک نقطه عطف ملی برای هماهنگی شرق و غرب" باشد.

این شهرها هر دو در منطقه جنوبی کشور کره جنوبی هستند - گوانگجو در جنوب غربی دور و دائه گو در شرق. کمیته میزبانی در صورتی که نامزدی آن به شورای المپیک آسیا برسد، به تأیید کمیته ورزش و المپیک کره نیاز دارد. OCA در حال حاضر میزبان چهار دوره آتی رویداد شاخص خود را در اختیار دارد. هانگژو در چین قرار است سال آینده بازی های آسیایی را برگزار نماید، و آیچی-ناگویا در سال 2026 میزبان دور بعدی خواهد بود. در پایان سال گذشته نیز، یک جایزه منحصربفرد دوگانه باعث شد که دوحه، پایتخت قطر، حق برگزاری بازی‌های آسیایی 2030 را به دست آورد و همتای عربستانی ریاض، پس از واگذاری میزبانی 2030، میزبانی بازی‌های سال 2034 را دریافت کرد. گفتنی است، کره جنوبی پیش از این سه بار میزبان بازی های آسیایی بوده است. اینچئون آخرین میزبان، در سال 2014 بود، در حالی که شهر بوسان بازی ها را در سال 2002 برگزار کرد و سئول مقصد این رویداد در سال 1986 بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار