حمید درخشان در گفتگو با پانا:

سقف آرزوی فوتبال ایران نباید صعود به جام جهانی باشد؛ می‌توانیم در قطر تاریخ‌ساز شویم

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس به فدراسیون فوتبال توصیه کرد برنامه‌ریزی برای حضور در جام جهانی را آغاز کرده تا برای اولین بار از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم

کد مطلب: ۱۲۳۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سقف آرزوی فوتبال ایران نباید صعود به جام جهانی باشد؛ می‌توانیم در قطر تاریخ‌ساز شویم

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سوریه در انتخابی جام جهانی قطر و نزدیک شدن تیم ملی به صعود گفت: « از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که تیم ملی ایران مقابل سوریه از هر نظر برتر است و از ابتدای بازی هم این موضوع به خوبی نمایان بود. ملی‌پوشان با قدرت و انگیزه وارد زمین شده‌اند وکاملاً برتری آن‌ها به حریف محسوس بود. البته متأسفانه کیفیت زمین مسابقه خیلی مناسب نبود و کاملاً هم مشخص بود. با این حال تیم با آرامش کامل مقابل سوریه حاضر شد و خوشبختانه با سه گل هم به پیروزی رسید. »

وی اظهار کرد: « اعتماد به نفس بالای ملی‌پوشان و آرامش کاملی که داشته‌اند باعث شد تیم شروع خوبی داشته باشد و تا آخر بازی هم آن را حفظ کرد. در بازی با لبنان تیم کمی مضطرب بود اما در برابر سوریه اثری از این استرس وجود نداشت و همین موضوع سبب شد تیم در هر دو نیمه به گل برسد. در برابر سوریه برتری ایران نسبت به حریف کاملا مشخص بود، با وجود اینکه تغییراتی در چینش تیم به وجود آمده بود و جهانبخش هم محروم بود اما این تغییرات باز هم جواب داد. کادر فنی از ابتدای بازی وحید امیری را در پست اصلی‌اش بازی گرفته بود و روی دو گل تأثیر مثبتی داشت. »

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه تیم ایران صدر جدول است و به صعود نزدیک شده اظهار کرد: « تیم ملی در حال حاضر 16 امتیاز دارد و در صدر جدول قرار گرفته است. اما نباید کار صعود را تمام شده بدانیم چرا که کره‌جنوبی در تعقیب ماست و منتظر کوچکترین غفلت ماست تا به صدر جدول برسد. بنابراین بازیکنان و اعضای کادرفنی باید با همین قدرت همچنان به کارشان ادامه دهند تا تیم با همین قدرت به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود خود را قطعی کنند. »

درخشان عنوان کرد: « ما دو بازی دیگر پیش رو داریم که باید با تیم‌های عراق و امارات به میدان برویم. این دو تیم حریفان ساده‌ای نیستند و ما نباید مغرور شویم. بازی با عراق و امارات را نباید ساده بگیریم. قطعاً تیم ملی با نتایجی که دیشب کسب کرد دیگر تحت فشار نیست و با آرامش بیشتری به میدان می‌رود اما باید همچنان با قدرت ظاهر شد و به دنبال سطح کیفی مسابقات باشیم. قطعا تیم ما هم ایراداتی دارد که باید آن‌ها را مرتفع کنیم. نباید تنها به صعود به جام جهانی فکر کنیم. باید از همین الان با تدارکات مناسب و ایجاد زیرساخت‌های مناسب شرایطی را به وجود بیاوریم که بتوانیم برای اولین بار از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم. »

کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد: « کادر فنی باید در چهار بازی پیش‌رو علاوه بر اینکه بازیکنان با اقتدار به میدان می‌روند باید کیفیت فنی آن‌ها را هم ارتقا دهد.نباید سقف آرزوی ما صعود به جام جهانی باشد. در این میان فدراسیون هم نقش به‌سزایی دارد. باید کادر فنی و سرمربی تیم به کیفیت بازی‌های تیم ملی توجه بیشتری کنند، الان انتظارات از این تیم بالا رفته است و فکر می‌کنم با نتایجی که کسب شده است او و دستیارانش در تیم ملی ماندگار خواهند شد. ولی در صورتی که تغییر در بعد فنی و کیفیت بازی‌های تیم ملی صورت نگیرد باید فدراسیون فوتبال فکری دیگری کند تا تیم ملی در جام جهانی باکیفیت فوتبال بازی کند. ما بازیکنان خوبی داریم که هر کدام توانایی‌های بالایی دارند، حیف است این تیم در جام جهانی خوب بازی نکند و کیفیت بالایی نداشته باشد. بنابراین اگر تغییراتی صورت نگرفت باید به فکر برنامه‌ریزی باشیم و مسئولیت این کار هم با فدراسیون فوتبال است. این برنامه‌ریزی می‌تواند از تغییر کادر فنی تا تدارکات مناسب از جمله اردوهای خوب و انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ باشد. »

درخشان در پایان گفت: « در جام جهانی دیگر ما با سوریه و لبنان بازی نداریم و باید با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم.در گروه ما تیم‌هایی از اروپا و آفریقا حضور خواهد داشت بنابراین تیم ملی بعد از آخرین بازی که در مرحله مقدماتی در فروردین ماه انجام می‌دهد باید بازی‌های تدارکاتی را در دستور کار خود قرار دهد. بازی با تیم‌های قدرتمند و بزرگ می‌تواند به بازیکنان ما اعتماد به نفس و انگیزه بدهد. اگر این کارها انجام نشود، تیم ملی همچون دوره‌های گذشته تنها سه بازی در این مسابقات خواهد داشت و پس از آن به ایران بازمی‌گردد. بنابراین تدارکات مناسب برای تیم ملی ضروری است و بهترین فرصت را داریم که در جام جهانی قطر از گروه‌مان صعود کنیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار