علی معلمی: فضاهای پرورشی فرصتی طلایی و بی‌نظیر در کشور و آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی امور اردوها و فضاهای پرورشی کانون و اردوگاه را یک فرصت تربیتی مهم برشمرد که باید قدر آن را دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۱۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
علی معلمی: فضاهای پرورشی فرصتی طلایی و بی‌نظیر در کشور و آموزش و پرورش است

نشست قطب‌های شش گانه کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور صبح امروز در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد.

در این نشست علی معلمی؛ معاون برنامه ریزی امور اردوها و فضاهای پرورشی فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده گفت: آنچه امروز شاهد هستید و می بینید و به عنوان چراغ راه به آن ادامه خواهید داد اساسی ترین و عملیاتی ترین فعالیت های حوزه پرورشی است.
وی افزود: در حوزه اردوگاه ها، می توان از فضاهای پرورشی فرصتی طلایی و بی نظیر در کشور و به طور خاص فضایی طلایی در آموزش و پرورش یاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کانون و اردوگاه یک فرصت تربیتی است که باید قدر آن را دانست. کار در میدان مشقاتی دارد و همین باعث می شود درک شما به عنوان مجریان برنامه ها از این موضوع بیشتر باشد.
معلمی با اشاره به سخنان علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی که اداره کل را محور قرار دادند و با این نگاه یک وحدت فکری و عملیاتی را ایجاد کردند ادامه داد: در حوزه اردوگاه ها دغدغه مندانه تلاش شده است. اردوگاه اساسنامه نداشت، ولی امروز به برکت تلاش ها اساسنامه را داریم و اگر ابلاغ شود دستورالعمل های مرتبط با آن هم ابلاغ می شود.
وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که باعث توسعه و پیشرفت است، نیروی انسانی است و امروز شاخص ترین نیروهای انسانی ما در حوزه کانون های فرهنگی تربیتی اینجا حضور دارند. باید توجه داشت نیروی انسانی می بایست متخصص باشد چرا که این حوزه پرزحمت است و علاقه، تخصص و اراده برای ماندن می خواهد.

معلمی افزود: برای انجام فعالیت ها نباید به انتظار کمک ها نشست، در مسیر این انتظارات ما ده ها سال عقب می مانیم. اگر برنامه ای داریم باید با ورود بخش خصوصی و رعایت قانون آن را پیش برد. نباید تنها دنبال گزارش دادن بود، بلکه می بایست عمل شود.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری حضوری راهیان نور و شرکت در جشنواره ها بر اهمیت برگزاری برنامه ها تاکید کرد و گفت: بعد از دوسال این برنامه ها حضوری خواهد شد و در این راستا باید از ظرفیت های استان به خوبی بهره برد.
معلمی خاطرنشان کرد: فضا و امکانات به سادگی به دست نیامده که به سادگی از دست برود، بنابراین کانون ها و اردوگاه ها باید فعال سازی شوند. ما ایده و برنامه داریم و باید در حوزه اجرای آن ها نیز فعال شویم.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت شوراهای دانش آموزی گفت: شوراها در حوزه تربیت سیاسی مهم است و همه اتفاقات حوزه دانش آموزی از این کانال انتقال می یابد و محقق می شود و این باورمندی باید در میان مدیران مدارس فعال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار