مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تشریح کرد:

الزامات بازگشایی مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه از اول آذر

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت ضروری است مدیران برای بازگشایی مدارس نمون برگ تقاضای بازگشایی را در سامانه ltms بارگذاری کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
الزامات بازگشایی مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه از اول آذر

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی با اشاره به واکسینه شدن 100 درصدی دانش آموزان استان در نوبت اول اظهار کرد: با توجه به این که مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی از ستاد ملی کرونا اخذ شده است، مدارس ما آماده میزبانی از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دانش‌آموزان ابتدایی از اول آذرماه هستند.

وی افزود: با توجه به بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، مدارس دوره اول متوسطه و ابتدایی باید چک لیست های بهداشتی را برای بازگشایی تکمیل و در سامانه اعلام شده، بارگذاری کنند تا پس از آن درخواست مدیران مدارس به منطقه اعلام ‌و پس از بررسی‌ها و داشتن شرایط لازم، مدارس مورد نظر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به بازگشایی حضوری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان برخی موارد مهم در بازگشایی مدارس گفت: علاوه بر تهویه مناسب کلاس‌های درس، فاصله دانش‌آموزان از همدیگر باید حداقل 1.5 متر باشد و تمام دانش‌‌آموزان ماسک و واکسن زده باشند، همچنین رعایت بهداشت فردی برای دانش‌آموزان ضروری است.

رحمتی به خانواده ها توصیه کرد: بچه‌ها قبل و بعد از خروج از مدرسه دست‌های خود را شسته، از مواد غذایی بسته‌بندی شده در فضای باز مدرسه استفاده کنند. همچنین لازم است دانش‌‌آموزان ماسک اضافی همراه خود داشته باشند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار