معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

کانون‌های فرهنگی تربیتی؛ پرچمداران فرهنگ و هنر در جامعه هستند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، نقش فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی را در رشد و تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد کانون‌های فرهنگی تربیتی؛ پرچمداران فرهنگ و هنر در جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی تربیتی؛ پرچمداران فرهنگ و هنر در جامعه هستند

صبح امروز با حضور علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به میزبانی شهر تهران در اردوگاه شهید باهنر با حضور مسئولین شش قطب کشوری برگزار شد.

در این نشست نقوی ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد و ادای احترام به ساحت شهدا و امام شهدا خطاب به حضار گفت: به میزبانی نخبگان فرهنگی و هنری سراسر کشور روسای ادارات فرهنگی هنری و کانون ها و کارشناسان و کارشناس مسئولان حاضر در جلسه مفتخریم.

وی افزود: شما عزیزان پرچمداران فرهنگ و هنر در جامعه هستید و هر آنچه در جامعه و مدرسه می بینم نتایج فعالیت های ارزشمند شماست. ‌حتی قرآن کریم که سراسر رحمت و هدایت است آکنده و مملو از ابعاد فرهنگی و هنری است که هم در ظاهر و هم در بطن آن دیده می شود و رفتن و در اقیانوس قرآن کریم ما را با ابعاد فرهنگی و هنری آشنا می کند.

نقوی ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره هنر خاطرنشان کرد: افکاری که در قالب هنر دربیایند ماندگار می شوند. بنابراین می بایست در حوزه های فرهنگی و هنری که با مجموعه ای از برنامه ها و متون ابلاغی مواجه هستیم از این ابزار استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: فلسفه تعلیم و تربیت رسمی کشور ما برگرفته از اندیشه های صاحبان قلم است که اگر ممزوج با هنر و فعالیت های تربیتی نباشد قالبی خشک خواهد داشت. دانش نظری و فعالیت های هنری، روحی است که به کالبد خشک آموزشی دمیده می شود و شما باعث این روح بخشی هستید.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران ضمن تاکید بر اهمیت ابعاد فرهنگی، پرورشی و هنری گفت: همه انسان ها در بدو تولد زیباجو هستند و از همان آغاز کودکی زشت و زیبا را تشخیص می دهند. اما شما با تمام فعالیت هایتان آن توانمندی ها را شناسایی و تقویت می کنید و در معرض آزمون قرار می دهید.

نقوی، ضمن اشاره به شرایط دشوار آموزش کشور در شیوع کرونا افزود: در دوران کرونا شرایط سخت بود و بچه ها اکنون با شوق زیاد به مدارس می آیند و این امر نشان دهنده این است که آنها فعالیت جمعی را بیشتر می پسندند. ما فعالیت ها را باید در تمام ابعاد گسترش دهیم و نه فقط مسابقات، چرا که بچه ها نیاز دارند که این فعالیتها به صورت گوناگون محقق شود و اگر فعالیت های پرورشی را از فعالیت های آموزشی جدا کنیم، آن فضا خشک و نامطلوب خواهد شد و فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی نیاز فضای آموزشی است.

وی خطاب به حضار اذعان کرد: در سند تحول، ساحت زیباشناختی مربوط به حوزه فعالیت شماست که ابعاد آن باید در روح دانش آموزان نهادینه شوید و باید توجه داشت فضاهای پرورشی که موقعیت مناسبی برای بچه هاست نیاز به ارتقاء در تمام حوزه های نیروی انسانی و امکاناتی است.

نقوی آموزش و پرورش را ثروتمندترین دستگاه کشور دانست که آینده ساز است و می تواند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند. بنابراین خروجی این جلسات باید رفع موانع این حوزه باشد تا از این فضاها برای تربیت دانش آموزان به خوبی استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان ضمن پیشنهاد مطالعه کتاب ایده پردازی فرهنگی اثر حسن بنیانیان گفت: کارهای شما حجم بالایی دارد و شما سربلند به هدایت دانش آموزان هستید که اوقات فراغت دانش آموزان را به خوبی پر کرده اید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار