در جلسه طرح نماد و یاریگران زندگی در جوادآباد مطرح شد:

ضرورت توجه به کودکان نیازمند به یاری اجتماعی

جوادآباد (پانا) - در جلسه طرح نماد و یاریگران زندگی که همزمان با آغاز هفته مبارزه با موادمخدر در جوادآباد برگزار شد، بر اهمیت توجه به کودکان نیازمند به یاری اجتماعی تاکید شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به کودکان نیازمند به یاری اجتماعی

جلسه طرح نماد و یاریگران زندگی با حضور مهسا سلیمانی، معاون اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی و مسئول طرح نماد استان و مصطفی گرجی کارشناس اداره مراقبت، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش جوادآباد، کارشناس قرآن و عترت اداره و کلیه مدیران و مشاوران مداری در سالن بصیرت اداره آموزش و پرورش جوادآباد برگزار شد.

در این جلسه مهسا سلیمانی معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌ کل مسئول نماد استان در رابطه با طرح نماد صحبت کرد و صحبت خود را به سه بخش طرح نماد و سامانه نماد و موضوعیت های اجتماعی اختصاص داد و گفت: نماد کلمه اختصاری است مربوط به نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است. دلیل تشکیل نماد این است که در سالیان اخیر ما شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح دانش‌آموزان و خانواده‌ها بوده‌ ایم که پیگیری آن بر عهده آموزش و پرورش است و با توجه به این‌که آسیب‌های اجتماعی در بخش دانش‌آموزان دیده‌ شده، نماد در سه سطح کار خودش را انجام می‌دهد که بخش اول بخش غربالگری کمیت است که دانش‌آموزانی را که نیازمند توجه بیشتر هستند، مثلا فرزندان طلاق، کودکان مضطرب و افرادی که وضعیت خانواده مناسب و استانداردی نداشته باشند را شناسایی می‌کند و کمک می‌کند دانش‌آموزانی که نیازمند توجه خاص هستند را به شیوه‌ای سیستماتیک برای شناسایی از منطقه کمک بگیریم.

وی ادامه داد: بخش دوم نماد آموزش‌ است که در دو سال اخیر به دلیل وجود کرونا آموزش‌های ارتقایی برای والدین و دانش‌آموزان در بخش نماد نبود، سال قبل هم فقط برای کارکنان مدارس و در قالب ضمن خدمت بوده اما امسال طرح توانمندی‌سازی همنوعان را داریم که در واقع دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد و ما هم‌زمان کارکنان مدارس، والدین و دانش‌آموزان را برای پیشگیری آموزش می‌دهیم.

در ادامه جلسه مصطفی گرجی، کارشناس اداره مراقبت و روانشناس گفت: ما باید دست دانش‌آموزانمان را بگیریم. دانش‌آموزانی که نیاز به حمایت دارند حتی با کمی سخن گفتن. اگر دانش‌آموز ما در درس ریاضی و علوم نمره پایین گرفته است، دلیل نمی‌شود این دانش‌آموز بی‌استعداد باشد. شاید این دانش‌آموز در رشته هنر و رشته موسیقی بااستعداد باشد، پس ما نباید این دانش‌آموز را مدام سرکوب کنیم. دانش‌آموز شاید در کار آهنگری بااستعداد باشد پس در این موقع باید دست دانش‌آموز را بگیریم و در آهنگری کمکش کنیم تا در همان کار پیشرفت کند.

وی گفت: چیزی که سال‌هاست باید آن‌ را رعایت کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن حال دانش‌آموزی را خوب کنیم و انرژی داشته باشد، اجرای خوب طرح یاریگران زندگی است، یعنی اینکه به دانش‌آموزان خاص کمک کنیم و نگذاریم با عقده و مشکلات روانی رشد کنند و وارد جامعه شوند، چون قرار است آن‌ها روزی آینده‌سازان جامعه و کشور باشند.

در پایان مراسم کتاب‌هایی در وصف آموزش یاری‌رساندن به دانش‌آموزان و والدین و همچنین کمک به آن‌ها به دست مدیران و مشاوران و معاونان مدرسه‌ها تحویل داده شد.


خبرنگار دانش‌آموز : زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار