سخنگوی هیات رئیسه مجلس؛

طبق فهم مجلس از قانون رئیس‌جمهوری یک هفته برای معرفی وزیر آموزش و پرورش فرصت دارد

تهران (پانا) - سخنگوی هیأت رئیسه  مجلس شورای اسلامی گفت رئیس‌جمهوری یک هفته برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرصت دارد و براساس قانون از فرصت سه ماهه معرفی وزیر آموزش و پرورش تنها یک هفته باقی مانده است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
طبق فهم مجلس از قانون رئیس‌جمهوری یک هفته برای معرفی وزیر آموزش و پرورش فرصت دارد

سیدنظام‌الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز سه‌شنبه، 25 آبان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون ریاست‌جمهور پس از آن که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد سه ماه فرصت داشت وزیر دوم را به مجلس معرفی کند و ایشان قبل از پایان این موعد قانونی، آقای فیاضی را به مجلس معرفی کردند که ایشان نیز بعد از بررسی‌ در کمیسیون‌ها، امروز در جلسه علنی نتوانستند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این سه ماه برای یک بار پیش‌بینی شده و طبیعتاً رئیس‌جمهوری باید در اولین فرصت نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی اقدام کند البته از موعد قبلی حدود 7 روز باقی مانده و رئیس‌جمهوری می‌تواند در این بازه، وزیر پیشنهادی جدید را معرفی کند.

وی تصریح کرد: در گذشته و در موارد مشابه روال‌هایی توسط روسای جمهور طی شده و بعضاً روسای قوه مجریه از مقام معظم رهبری اذن دریافت کرده و مدت بیشتری برای معرفی وزیر پیشنهادی جدید به مجلس داشتند اما مصلحت‌سنجی در این موضوع برعهده شخص رئیس‌جمهوری است، به هر حال براساس فهمی که مجلس از قانون دارد رئیس‌جمهور باید در اسرع وقت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.

موسوی درخصوص نحوه ادامه کار وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: رئیس‌جمهوری باید یا در مدت باقی مانده تا انتخاب وزیر، سرپرست جدیدی برای وزارتخانه تعیین کند یا خود رئیس دولت به عنوان مسئول وزارت آموزش و پرورش تصدی امور را در دست بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار