مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در جلسه کمیته استانی مانور زلزله:

آگاهی دانش‌آموز باعث می‌شود بتواند خانواده خود را در خصوص زلزله آگاه کند

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در جلسه کمیته استانی مانور زلزله عنوان کرد آگاهی دانش‌آموز باعث می‌شود بتواند خانواده خود را در خصوص زلزله آگاه کند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی دانش‌آموز باعث می‌شود بتواند خانواده خود را در خصوص زلزله آگاه کند

جلسه کمیته استانی مانور زلزله با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، مدیرکل مدیریت بحران استان، معاون پرورشی فرهنگی اداره کل، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان و جمعی دیگر از نمایندگان ارگان‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست مریم سلطانی، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان گلستان ضمن خیرمقدم به مسئولین بیان کرد: در آستانه برگزاری بیست و سومین مانور زلزله در مدارس، تحت عنوان مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور هستیم که این طرح به دلیل گستردگی جمعیت دانش آموزان و آسیب پذیری آنها مطرح شده است. هدف از برگزاری مانور زلزله ترویج فرهنگ مقاوم سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله بوده است که این تمرین ها باعث آرامش خاطر آنها در هنگام وقوع زلزله خواهد شد.

در ادامه احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آگاهی دانش آموز در مدرسه باعث می شود او بتواند خانواده خود را تا حدودی آگاه کند. همچنین مسئولان اجرایی و مدیران مدارس باید نسبت به ایمنی لرزه ای ساختمان مدارسی که در این طرح به عنوان پایگاه مدیریت بحران محلی مورد توجه قرار می گیرند، توجه ویژه داشته باشند. امداد رسانی به‌موقع، پناه‌گیری مناسب و خروج اضطراری دانش آموزان، بهره گیری از زمان طلایی در حوادث، اطفای حریق، آزمایش مقاومت سازه‌ای مدارس و عملیات نجات، تمرین‌های لازم در مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است و آنچه که به دانش آموزان در کتاب‌ها آموخته می‌شود جنبه تئوری داشته و زمانی که این آموزش‌ها به صورت عملی، آموخته‌های دانش‌آموزان می‌تواند ماندگار بوده و در مسیر افزایش سطح آگاهی جامعه و ارتقاءآن در آینده تاثیرگذار باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: یکی از راهکارهای کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ارتقا سطح آگاهی و آمادگی مردم جامعه از طریق اجرای مانور است. با توجه به این که تقریبا نیمی از جمعیت کشور را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند، اجرای مانور در مدارس از اهمیت خاصی برخوردار است. هدف از اجرای مانور زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در زمان وقوع زلزله و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی است. اجرای مانور می‌تواند در افزایش سطح مهارت مؤثر باشد. وقتی که عکس‌العمل صحیح در برابر زلزله آموزش داده شود، می‌توان امیدوار بود که در زمان وقوع زلزله دانش‌آموزان آنچه را که بصورت درست آموخته‌اند اجرا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار