قدردانی نمایندگان از تلاش‌های ارتش در برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰

تهران (پانا) - بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای از تلاش‌های بی‌وقفه فرماندهان، افسران، درجه‌داران و سربازان و کارکنان نیروهای چهارگانه ارتش به ویژه امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در برگزاری رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰ تقدیر و تشکر کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی نمایندگان از تلاش‌های ارتش در برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰

روح اله متفکرآزاد در نشست علنی امروز یکشنبه، 23 آبان مجلس شورای اسلامی، بیانیه بیش از 200 نفر از نمایندگان در تقدیر و تشکر از ارتش در برگزاری رزمایش بزرگ ذوالفقار 1400 را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

«اقتدار این است که یک ملت از درون بجوشد، هم علم را، هم نظامی گری را، هم سازندگی را، هم پیشرفت را و هم عزت بین المللی را برای خود کسب کند این ها مولفه های اقتدار یک ملت است (از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال 97).

رزمایش بزرگ ذوالفقار 1400 با اهداف راهبردی و ایجاد بازدارندگی از طریق عمق بخشی و شناسایی و انهدام اهداف دوردست دشمنان، تاب آوری تجهیزات ارتش در مقابل رادارهای دشمن و توسعه و دفاع چند جانبه و نیز با اهداف عملیاتی ارتقای توان رزم و دفاع از استقلال تمامیت ارضی، استمرار و تقویت حضور اثرگذار در آب های دوردست بین‌المللی و مناطق راهبردی، پایش خطوط انتقال انرژی، ارتقای آمادگی ارتش برای ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان و در صورت نیاز اقدامات مقابله‌ای برقراری امنیت پایدار برای خطوط مواصلاتی خود، حمایت از حمل و نقل دریایی و اقتصاد دریا محور، ارتقای آمادگی و کارایی قرارگاه‌ها و مراکز کنترل فرماندهی ثانویه و متحرک، انتقال دانش و تجربه نسل جوان، بهره‌برداری از قابلیت‌های موجود در حوزه پهباد، ارزیابی سرعت عمل و چالاکی ترکیب توان و قدرت نیروهای چهارگانه آجا در پشتیبانی آتش و ... با حضور تیپ‌های متحرک هجومی، زرهی و توپخانه انواع هواپیماهای شناسایی، جنگنده و ترابری، انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، انواع پهبادهای شناسایی و رزمی در برد مختلف، انواع سامانه‌های موشکی سطح به سطح، زمین به هوا، ساحل به دریا، سامانه های جنگ الکترونیکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه 1400 به مدت 3 روز در منطقه جنوب شرقی کشور برگزار شد.

در طول رزمایش 132 تمرین برای نیروگاه چهارگانه ارتش در قالب عملیات مشترک و هماهنگ و همزمان پیش بینی و اجرا شد که به حول و قوه الهی نیروهای منطقه با سربلندی و رضایت فرماندهان ماموریت‌های محوله را با موفقیت انجام دادند. شایان ذکر این که در طول رزمایش نسبت به برپایی 3 بیمارستان سیار در منطقه و اهدای کمک‌های مومنانه در قالب طرح‌های مردمی اقدام شده است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعانت از درگاه خداوند متعال و به مصداق حدیث شریف مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ از تلاش های بی وقفه فرماندهان، افسران، درجه داران و سربازان و کارکنان نیروهای چهارگانه ارتش به ویژه امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر می کنیم و امید داریم با توکل به خداوند و عنایات خاصه حضرت ولی عصر عج و تحت امر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه ای همواره در انجام وظایف سربازی به میهن اسلامی سربلند و پایدار باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار