ابراهیم قاسمپور‌در گفت‌وگو با پانا

تعویض‌های اسکوچیچ خوب بود اما دیر انجام شد

در ماجرای طارمی فدراسیون کم کاری کرد

تهران (پانا) - ملی‌پوش اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که ایران بهترین تیم هر دو گروه انتخابی جام جهانی است‌.

کد مطلب: ۱۲۳۰۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تعویض‌های اسکوچیچ خوب بود اما دیر انجام شد

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو‌با پانا، درباره برد آخرین لحظه تیم ملی ایران مقابل لبنان در انتخابی جام جهانی گفت: « وقتی می‌گویم فوتبال جذاب‌ترین رشته ورزشی است که بسیار غیرقابل پیش‌بینی است به همین خاطر است. تا لحظه آخر می‌تواند نتیجه تغییر کند و درست در شرایطی که تیم ممکن است به تساوی برسد و یا حتی ببازد، با تغییر نتیجه مواجه شویم. در مورد تیم ایران هم شرایط به همین صورت شد. ما دو نیمه متفاوت از ملی‌پوشان دیدیم. »

وی ادامه داد: « در نیمه اول ملی‌پوشان ایران کار خاصی نکردند و اگرچه توپ و موقعیت گل دست ما بود اما بیشتر به توپ‌های بلند روی آوردند که نتیجه خاصی برای تیم ما نداشت و گل اول لبنان هم براساس یک اتفاق رخ داد و اشتباهی که از سوی بازیکنان و دروازه‌بان ما افتاد که منتظر سوت داور برای اعلام اوت شدن توپ بودند ولی این اتفاق نیفتاد و وارد دروازه ایران شد. البته من قبل از این بازی گفته بودم که به لحاظ فنی و تاکتیکی تیم ایران هم از لبنان و هم سوریه برتر است و شانس زیادی برای برتری داریم. اما از قبل هم پیش‌بینی کرده بودم که تیم‌هایی مثل لبنان و سوریه بسیار بسته بازی می‌کنند، آنها ابتدا به گل‌نخوردن دل خوش کرده بودند و پس از اینکه بر اساس یک اتفاق به گل رسیدند، تمام تلاششان این بود که دروازه خود را بسته نگه دارند. قطعا بازی کردن با تیمی که بسته بازی می‌کند کار را سخت خواهد کرد. «

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: « لبنانی‌ها در این بازی به اتفاقات فوتبالی از جمله اشتباه و مسائل این چنینی دلخوش کرده بودند. در نیمه دوم اما شرایط تغییر کرد؛ با آمدن وحید امیری به زمین که یکی از فنی‌ترین و توانمندترین بازیکنان ایران محسوب می‌شود، وضعیت خوب پیش رفت. امیری به‌نوعی آچار فرانسه تیم ایران است و در گل دوم هم تاثیرگذار بود. البتع تعویض‌های اسکوچیچ هم خوب بود اما من نمی‌دانم چرا اینقدر دیر تعویض کرد. کریم انصاری‌فرد این شانس را داشت که بیشتر داخل زمین باشد اما سرمربی او را خیلی دیر به زمین رساند. »

قاسم‌پور در مورد نبود طارمی و تاثیرش در روند بازی عنوان کرد: « در هیچ دوره‌ای شرایط تیم ملی به‌گونه‌ای نبود که ما هم در داخل زمین و هم روی نیمکت چنین بازیکنان توانمندی داشته باشیم و این خودش یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.البته در بازی لبنان خط هافبک ما نورالهی و عزت‌الهی کم فروغ بودند.بدون اغراق نبود طارمی هم روی عملکرد تیم تاثیر گذاشته بود. بالاخره طارمی و سردار سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند و به یک درک و هماهنگی و تفاهم رسیده‌اند و نبود این زوج فوتبالی کنار هم باعث پایین آمدن بازدهی سردار آزمون هم شده بود و در این بازی کم‌فروغ شده بود. »

وی در پاسخ به این سوال که ماجرای اختلاف اسکوچیچ و طازمی فشار زیادی روی تیم آورد و انتقادها بالا گرفت، اظهار کرد: « من خودم جزء کسانی هستم که تحت هر شرایطی با بازیکن سالاری مخالف هستم و معتقدم با بازیکن خاطی در هر سطحی باید برخورد شود. اما در مورد ماجرای اسکوچیچ و طارمی احساسم این است که سوتفاهمی پیش آمد و به درستی صحبت‌های اسکوچیچ انتقال داده نشد و سرمربی تیم هم نباید با آن لحن صحبت می‌کرد. اگر بازیکنان ایرانی تاکتیک پذیر نیستند پس چطور الان در بهترین سطح اروپا بازی می‌کنند و لژیونر شدند.من فکر می‌کنم بی‌تجربگی اسکوچیچ اینجا مشهود بود و البته که طارمی هم نباید این گونه عکس‌العمل نشان می‌داد.او باید به صورت خفا و در جمع مسئولان فدراسیون و تیم ملی بابت این حرف از اسکوچیچ گله می‌کرد. »

وی در پایان گفت: «البته فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون هم این موضوع را به درستی مدیریت نکردند و متاسفانه در چنین شرایطی برخی افراد هستند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند با این حال آرامش و تمرکز تیم ملی از هر چیزی بالاتر است و نباید این مسائل تیم را به حاشیه ببرد. من بارها گفتم تیم ایران نه تنها در گروه خود نسیت به سایرین برتری دارد بلکه نسبت ب گروه‌های دیگر ما قوی‌تر هستیم. در بازی برابر سوریه هم روی کاغذ شانس بالایی داریم اما نباید حریف را هم دست کم بگیریم.مطمئنا آنها هم مثل لبنان بسته بازی می‌کنند و امیدوارم تیم ایران با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی و کار کردن روی نقاط ضعف خود مقابل این تیم هم پیروز میدان شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار