توجه به هویت ایرانی اسلامی باید محور تربیت دانش‌آموزان دوره ابتدایی باشد

شیراز (پانا) - به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، هویت ایرانی اسلامی باید محور تربیتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی باشد تا دانش‌آموزان با تکیه بر این هویت نسبت به مسایل و مشکلات موجود درکشور خود احساس مسئولیت کند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه به هویت ایرانی اسلامی باید محور تربیت دانش‌آموزان دوره ابتدایی باشد

محمد فیاض پور در نشست با معاونین و کارشناسان آموزش ابتدایی قطب شمال فارس در پاسارگاد گفت: در همه کشورهای پیشرفته توسعه‌یافتگی نیروی انسانی بسیار تعیین کننده است بهترین شاخص برای ارزیابی هر کشوری میزان فرهنگ توسعه یافته آن کشور است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت هر کشور محور توسعه آن کشور است اضافه کرد: ما باید ببینیم با توجه به نیازها و اقتضائات فرهنگی، علمی، آموزشی، تربیتی و ... در چه سطحی قرار گرفته‌ایم تا صحیح قضاوت کنیم.
فیاض‌پور با اشاره به اینکه از اصلی‌ترین اهداف خلقت انسان رسیدن به کمال است گفت: هویت اسلامی و هویت ایرانی دو بال قوی مردم کشور ما هستن برای عروج و حرکت به سوی کمال الهی که هدف خلقت نیز چیزی جز این موارد نیست.
وی با بیان اینکه فلسفه خلقت در آموزش با کارهای معلمان رقم می‌خورد گفت: در کشور های توسعه یافته مبنای کار سند و چارچوبی هدفمند است که در کشورما نیز این سند و نقشه راه سند تحول بنیادینی است که ده ها دانشمند دینی و علمی به صورت تلفیقی به یک برنامه وزین و فاخر رسیده اند که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این سند ملزوماتی دارد گفت : تحقق این سند بستگی به این دارد که تصمیم گیرندگان آموزش و پرورش کشور اهمیت این سند را درک و جهت اجرایی کردن آن تلاش کنند.
فیاض پور گفت: ما در سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسان هایی هستیم که صداقت و شهامت را سرلوحه کار و زندگی خودشان قرار دهند و باید نسلی را تربیت کنیم که ایده هایی روشن و بالنده داشته باشند، نسلی آزادی خواه ، عدالت طلب، حق جو ، مسئولیت پذیر ، متدین و شهروندی تمام عیار.
وی گفت: رسالت ما تربیت انسان هایی است که در دهکده جهانی بتوانند زندگی فردی و اجتماعی خودشان را اداره کرده و به مسلمان بودن و ایرانی بودن خود افتخار کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه باید مشکلات آموزش ابتدایی را آسیب شناسی کرده و برای ریشه کن کردن آن راه حل ارائه دهیم افزود: هر کشور ، هر استان و هر شهری باید به خروجی های علمی خودش نگاه کند تا ببیند چه میزان راه را درست رفته سپس درد ها و آسیب ها را ببیند و راه حل پیدا کند.
وی رصد، پایش، کنترل و نظارت را از الزامات مدارس عنوان کرد و افزود: نظام آموزشی ما طبق سند تحول بنیادین باید مدرسه محور باشد تا از طریق روش ها و راهکارها حاصل و واصل شدن یادگیری پیگیری کنیم.
فیاض پور با اشاره به اینکه در بحران کرونا آموزش مجازی و تولید محتوا از معلمان آغاز شد اضافه کرد: معلمان در مواجه با بحران کرونا بهترین عملکرد را داشتند و نگذاشتند به هیچ نحو حتی در دورافتاده ترین نقاط نیز آموزش تعطیل شود.
در این مراسم از اپلیکیشن جامع گلستان خوانی که توسط فرهنگیان آموزش و پرورش پاسارگاد تهیه شده بود رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار