حسین سلامی: بیش از 8 میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکا است

تهران (پانا) - فرمانده کل سپاه با اشاره به سوابق دشمنی آمریکا با ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند مدام از ملت ایران شکست بخورند، این البته برای آنها هنوز درس عبرتی نشده است.

کد مطلب: ۱۲۲۸۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
حسین سلامی:  بیش از 8 میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکا است

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم 13 آبان (روز ملی استکبارستیزی) که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزارم که در این روز الهی، در این مکانی که یکی از حماسه‌های جاودان و بزرگ تاریخ اسلامی و انقلاب اسلامی یعنی خاتمه دادن به حضور سلطه‌طلبانه استکبار با محوریت آمریکا رخ داده است، توفیق حضور در جمع خواهران و برادران مومن و انقلابی و مقاوم این سرزمین را یافته‌ام.

وی افزود: امروز برای ملت ایران روز پیروزی بزرگ و غلبه بر بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکا است. 13 آبان 1358 در آن هنگام که آمریکا در اوج قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به سر می‌برد و هنوز ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند سازه‌های عظیم قدرت امروزی خویش را ایجاد نکرده بود، انقلابی بزرگ در بطن و متن آن انقلاب اسلامی شکل گرفت.

سلامی ادامه داد: شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت‌انگیزترین واقعیت‌های تاریخی هم برای بشر و هم برای ملت ایران است. ما با آمریکایی درگیر شده بودیم که تاریخ عالم و جغرافیای جهان در نقطه به نقطه آن از تجاوزگری‌ها و مداخلات تهاجمی و اشغال‌ها و کودتاها لبریز بود و رنج می‌برد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ‌افروزی آمریکا در جهان، گفت: بیش از 40 جنگ بزرگ در 40 نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است. او علیه اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی، شرق دور، خاور میانه و روسیه در همه جا جنگیده است. بیش از 8 میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکا است. بیش از 200 مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و فتنه‌های داخلی محصول سیاست یک ابرقدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بوده با گسترش قدرت نظامی، اهداف سیاسی را دنبال کند. 750 پایگاه نظامی آمریکا در جهان هرکدام با دایره‌ای از یک تأثیر سیاسی تلاش کرده است تا سیطره سیاسی فراگیری را در جهان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورها در تمام عالم بوده است، گفت: از فردیناند مارکوس در فیلیپین تا جعفر نمیری در سودان تا پینوشه در شیلی و فرعون‌های مصر و شاه ایران و سلاطین حاکم بر بسیاری از کشورهای عربی، مملو است از دیکتاتورهایی که از رحم نظام سیاسی آمریکا پا به عرصه وجود گذاشتند.

سلامی ادامه داد: او که مجسمه آزادی دارد، بیشترین آمار خفقان و به دار کشیدن آزادیخواهان عالم و تولید دستگاه‌های شکنجه و آموزش فنون شکنجه برای به بند کشیدن آزادیخواهان را هم دارد. امریکا تنها قدرتی است که دو بار از سلاح هسته‌ای علیه بشریت استفاده کرد و صدها هزار انسان را خاکستر کرد. او کسی است که در ایران با کودتای 28 مرداد 1332، رژیم شاهنشاهی را مستقر و آزادیخواهی و مشروطه خواهی را از جغرافیای سیاسی ایران حذف کرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا از ایران بعنوان یکی از ستون‌های سیاست‌های استراتژی آمریکا در منطقه غرب آسیا یاد می‌کرد، گفت: او هویت فرهنگی ملت ایران را زدود و مجد و عظمت ملت ایران و اسلام را هدف قرار داد تا ثروت‌های مادی و معنوی ملت ایران و امت مسلمان را به یغما ببرد. در منطق سیاسی آمریکا هرکسی بر جهان اسلام مسلط باشد، می‌تواند بر کل عالم تسلط یابد و اینجا تبدیل به سکوی پرتاب آمریکا به قدرت تراز جهانی شده بود.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران این فضای سلطه سیاسی را به هم ریخت، و یک غلبه بی‌نظیر و شگفت‌انگیز بر سیاست آمریکا اتفاق افتاد. نظم سیاسی آمریکا که میخواست بر نیمی از سیاره زمین حکمرانی کند را به هم ریخت. این آغاز یک جهاد بزرگ از سوی ملت ایران بود تا عظمت از دست رفته خود را بازیابی کند.

سلامی با اشاره به سوابق دشمنی آمریکا با ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند مدام از ملت ایران شکست بخورند، این البته برای آنها هنوز درس عبرتی نشده است. نقطه زوال آمریکا شروع شد و برعکس نشاط سیاسی و شوق انقلابی و رسیدن به درجه بالای قدرت برای نظام ما روز به روز ارتقاء و افزایش یافت.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز دیگر آمریکا را در متن سیاست‌های منطقه را نمی‌بینیم، اعتماد وابستگان آمریکا در منطقه به سیاست‌هایش از بین رفته است؛ آمریکایی‌ها دیگر نمیتوانند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند. بین دو شر گرفتارند، بمانند، نمی‌توانند، آسیب می‌بینند، اگر هم بروند شکست می‌خورند. قرار دادن یک کشور در بن بست محصول تدبیر رهبران آمریکاست.

وی با اشاره به ماجرای مواجهه نیروی دریای سپاه با سرقت نفتی آمریکایی‌ها در دریای عمان، تاکید کرد: آنچه در روز هفدهم ربیع الاول اتفاق افتاد و دیروز اخبار آن منتشر شد، گواه صادقی است از اینکه فرزندان این ملت در مقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آنها آسیبی بزند، جوانمردانه، مومنانه، شجاعانه و با صلابت می ایستند.

سلامی ادامه داد: دیروز خبر بزرگی منتشر شد؛ آمریکایی‌ها در صحنه‌هایی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و در صحنه‌هایی از سارقان بین‌المللی نفت. آنها آمده بودند نفت ما را به سرقت ببرند و ما بر اساس سناریویی دقیق تشخیص دادیم که اگر این کشتی را تصرف کنیم، آمریکایی‌ها مداخله خواهند کرد، این پیش بینی شده بود. بچه‌های ما همه احتمالات را سنجیده بودند، شما گام‌های محکم فرزندانتان را وقتی سوار بالگرد می شدند، دیدید. اینها تکثیر شده های روح بلند حاج قاسم‌اند. حاج قاسم تکثیر شد و همه اینها قاسم بوند. با همان عشق و شوق و شور برای دفاع از منافع ملت به میدان رفتند.

فرمانده کل سپاه گفت: به هر شکل آمریکایی ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند ولی شما آرامش، وقار و صلابت را دقیقا از صفحات تلویزیون در قامت و شاکله فرزندانتان دیدید، خداوند چه سکینه ای بر قلوب این مجاهدان فی سبیل الله نازل کرده بود که این چنین در میدان مواجهه و برخورد، در اوج آرامش در قلب حادثه بودند.

وی با بیان اینکه این مواجهه شکوه ایمان را نشان داد، افزود: اینها چند سپاهی نبودند، نمادهای درخشش ایمان این ملت بودند که اینچنین برای این ملت افتخار آفریدند. ما به همه می‌گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند؛ قدرت این ملت و عظمت او را به رسمیت بشناسند، ما گفته‌ایم که لنگرگاه امنیت این منطقه هستیم و به همسایگانمان هم می‌گوییم که نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که از تامین امنیت خود ناتوان‌اند.

سلامی در پایان تاکید کرد: امروز قلمروهای دوردست دریا تحت اشراف، کنترل و مدیریت نیروهای مسلح ما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار