۶ نکته از قهوه که باعث کاهش وزن می‌شود

تهران (پانا) - قهوه برای لاغری، ایده‌ای است که افراد بسیاری آن را امتحان کرده‌اند و کارشناسان تغذیه و سلامت نیز بر این باورند که نحوه نوشیدن قهوه می‌تواند اثرات ماندگاری بر سلامتی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۶ نکته از قهوه که باعث کاهش وزن می‌شود

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آن‌ها معتقدند که رعایت نکاتی در نوشیدن قهوه منجر به کاهش وزن و سلامتی بیشتر فرد می‌شود.

در قهوه خود شکر نریزید
نریختن شکر در قهوه یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می‌کند. دستورالعمل‌های مربوط به میزان قندی که باید در روز داشته باشید بسته به کالری دریافتی شما متفاوت است. میانگین مصرف شکر پیشنهادی برای یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری نباید بیش از ۵۰ گرم در روز باشد.

با توجه به این موضوع، افزودن تنها یک قاشق غذاخوری شکر به قهوه، حدود ۱۲.۵ گرم شکر به شما می‌دهد که بخش بسیار بزرگی از میزان توصیه شده روزانه شما تنها در یک فنجان قهوه است؛ بنابراین اگر در روز چند وعده قهوه بنوشید و در هر وعده شکر اضافه نمایید، برای بدن تان بسیار مضر است. خوردن بیش از حد قند اضافه شده در طول زمان نه تنها می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، بلکه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را نیز افزایش دهد.

قهوه برای لاغری؛ قهوه خود را سیاه بنوشید
افزودن شکر، خامه یا حتی شیر در قهوه، نه تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه باعث افزایش وزن می‌شود. به همین خاطر متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که اگر به دنبال کاهش وزن هستید بهتر است قهوه تان را سیاه بنوشید و از ریختن شکر و شیر در آن خودداری کنید.

یک پیمانه پپتید کلاژن اضافه کنید
یکی از عوامل اصلی افزایش وزن، پرخوری است. کلید کاهش وزن این است که با مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌های سالم با پروتئین و مواد مغذی کافی احساس سیری کنید و وسوسه نشوید تا پرخوری کنید. متخصصان تغذیه بر این باورند که افزودن پپتید‌های کلاژن یک عادت عالی برای کاهش وزن است. زیرا پروتئین بیشتری به شما می‌دهد، که ممکن است به احساس سیری در صبح کمک کند. به این ترتیب قهوه برای لاغری موثرتر خواهد بود.

از قهوه به عنوان جایگزین غذا استفاده نکنید
قهوه ممکن است یک سرکوب کننده و کاهش دهنده طبیعی اشتها باشد، اما متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که هرگز نباید به عنوان جایگزین غذا استفاده شود. قهوه به تنهایی یک وعده غذایی یا میان وعده نیست. خیلی‌ها یک فنجان قهوه ساعت ۳ عصر را به عنوان راهی برای حذف یک میان وعده غذایی استفاده می‌کنند. این یک باور غلط است، زیرا حذف میان وعده غذایی نه تنها برای متابولیسم شما مضر است، بلکه ممکن است منجر به پرخوری در اواخر روز شود.

بعد از ظهر، قهوه نیمه کافئین یا بدون کافئین انتخاب کنید
ممکن است وسوسه انگیز باشد که حدود ساعت ۳ یا ۴ بعد از ظهر یک فنجان قهوه بنوشید. این زمان ممکن است برای سلامتی و خواب منظم شما زیان بار باشد. زیرا کافئین می‌تواند بر خواب فرد تأثیر بگذارد و نوشیدن آن نزدیک به زمان خواب باعث می‌شود، فرد نتواند درست بخوابد.

کمبود خواب آرام با افزایش وزن مرتبط است، حمایت از عادات خواب سالم با ننوشیدن قهوه در بعد از ظهر یا انتخاب یک فنجان بدون کافئین می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

قهوه برای لاغری؛ به اندازه کافی بخوابید
اگر می‌خواهید قهوه‌تان به شما در کاهش وزن کمک کند، ابتدا باید مطمئن شوید که به‌طور طبیعی به همان اندازه که نیاز دارید می‌خوابید. به گفته کارشناسان تغذیه و سلامت، افزایش انرژی که از قهوه دریافت می‌کنید می‌تواند این واقعیت را پنهان کند که شما به اندازه کافی نمی‌خوابید. بدون خواب کافی، ممکن است تمایل بیشتری به پرخوری داشته باشید که این امر منجر به افزایش وزن می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار