نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با پانا:

ترافیک تهران و تردد شبانه پای شهردار را به مجلس باز کرد

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان تهران از بررسی تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک و لغو مصوبه منع تردد شبانه در تهران با حضور شهردار پایتخت طی فردا سه‌شنبه یازدهم آبان در مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ترافیک تهران و تردد شبانه پای شهردار را به مجلس باز کرد

ترافیک سرسام‌آور این روزهای تهران باعث شده تا مدیریت شهری، ساعت اجرای طرح ترافیک را تغییر دهد و این تغییر از امروز دوشنبه دهم آبان‌ماه اعمال خواهد شد. اقبال شاکری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ضرورت بررسی مشکلات ترافیکی اخیر در پایتخت گفت:‌ «در وضعیت فعلی، مساله استفاده از وسایل نقلیه شخصی در طرح ترافیک و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی که منجر به ترافیک می‌شود، مطرح است که از هم جداگانه است و تبعات آن باید بررسی شود که فردا سه‌شنبه قرار است در جلسه‌ای با حضور شهردار تهران راجع به این موارد بحث و بررسی صورت بگیرد.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ «درباره تاثیر ممنوعیت رفت و آمد شبانه طبق مصوبه ستاد کرونا برای کاهش شیوع بیماری کرونا و همچنین بار ترافیکی که در تهران شاهد آن هستیم، اعداد و ارقام علمی و تایید کننده که تاثیرات را نشان‌ دهد، نداریم. در این زمینه ستاد کرونا حتما باید گزارشی درباره میزان تاثیر این مصوبه ارائه دهد که آیا منع تردد شبانه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا موثر بوده؟ یا اینکه فقط اعمال جریمه صورت گرفته است و آیا طرح ترافیک برای کنترل ترافیک تهران موثر بوده یا فقط اعمال جریمه انجام می‌شود؟»

تعداد وسایل حمل و نقل عمومی در تهران آنقدر زیاد نیست که بتوان پروتکل‌ها را رعایت کرد. بنابراین مردم از وسایل شخصی خود استفاده می‌کنند و با وضعیت فعلی نمی‌دانند در ترافیک بمانند یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

مبنای علمی از تاثیر منع تردد شبانه در تهران ارائه نشده است

وی افزود:‌ «شهرداری تهران و ستاد ملی کرونا باید پاسخگوی این سوالات باشند و باید موارد را با افکار عمومی در میان بگذارند و قانع کننده صحبت کنند زیرا ما هنوز مبنای علمی و منطقی از تاثیر منع تردد شبانه یا تاثیر طرح ترافیک ندیده‌ایم زیرا ترافیک سنگینی که در تهران مشاهده می‌شود نشان می‌دهد هیچ کدام از این اینها تاثیر نداشته و فقط اعمال جریمه انجام می‌شود.»

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران خاطرنشان کرد:‌ «شهرداری تهران نباید به هیچ وجه فقط بر روی درآمدزایی طرح ترافیک تکیه کند بلکه اجرای طرح ترافیک به عنوان یک عامل بازدارنده برای روان شدن ترافیک در مرکز شهر است و اگر تاثیری ندارد، چرا اجرا می‌شود؟»

کاهش میزان استفاده مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی

شاکری گفت: «همچنین طبق اعلام ستاد ملی کرونا حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام و تماس با سطوحی که جمعیت زیادی از آن استفاده می‌کنند، ممنوع است که این امر باعث شده تعداد زیادی از مردم به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نروند. از طرفی تعداد وسایل حمل و نقل عمومی در تهران آنقدر زیاد نیست که بتوان پروتکل‌ها را رعایت کرد. بنابراین مردم از وسایل شخصی خود استفاده می‌کنند و با وضعیت فعلی نمی‌دانند در ترافیک بمانند یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ «با بررسی موضوع طرح ترافیک و منع تردد شبانه باید به سمتی حرکت کنیم که مردم قدرت انتخاب داشته باشند و انتخاب کنند که از چه روشی برای تردد استفاده کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار