آب در صدر اولویت‌های سیستان و بلوچستان قرار دارد

زاهدان(پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد موضوع آب در صدر اولویت‌های استان قرار دارد و این محدود به آب آشامیدنی نیست، بلکه باید آب مورد نیاز کشاورزی نیز فراهم شود.

کد مطلب: ۱۲۲۶۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آب در صدر اولویت‌های سیستان و بلوچستان قرار دارد

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس‌خیابانی در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: همانطور که می‌دانید مساله اول سیستان و بلوچستان موضوع آب بوده چرا که در چند سال اخیر مشکل خشکسالی مردم استان را رنجانده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به موقعیت و ظرفیت استان برای بهره مندی از دریا و مرز حتماً باید زیرساخت راه در اولویت نخست می بود، اما امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که آب اولویت و تامین کننده معیشت و سرمایه گذاری در این حوزه دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان یک مطالبه جدی مردم است و من خواهش می‌کنم تا همه مسوولان، اصحاب رسانه و تمام کسانی که دلسوز استان هستند به این امر بپردازند.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری حق آبه ایران از هیرمند و استفاده از آب‌های استحصالی از چاه‌های ژرف نیز باید با توان بیشتری ادامه یابد و در این زمینه همانگونه که مدیر شرکت آبفا استان اعلام کرد خرید و تامین آب از چاه‌های ژرف در برنامه باشد و ورود بخش خصوصی به این حوزه ضروریست.

مدرس خیابانی انرژی برق را از دیگر مسایل مهم استان دانست و تصریح کرد: ارتباطات و مخابرات یکی دیگر از بزرگترین مشکلاتی است که استان را رنج می‌دهد، چرا که حتی در راه‌های اصلی مشکل برقراری ارتباط تلفن همراه و دیتا وجود دارد، بنابراین از تمام مسوولان ذی‌ربط می‌خواهم تا موضوع خطوط ارتباطی را در عصر ارتباطات جدی بگیرند.

وی تاکید کرد: من اعتقاد زیادی به مدیر میدانی دارم، بنابراین از شما می‌خواهم تا در همه رده‌ها و همه مدیران از نزدیک پروژه‌ها را بازدید کرده و نظارت مستقیم بر آنها داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع پیگیری‌ها، نشست‌ها و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استان از اهمیت خاصی برخوردار است، در برخی مسائل آسیب‌شناسی لازم انجام شده اما به دلیل عدم پیگیری موضوع حل نشده است، بنابراین پیگیری امری مهم است که باید تا رسیدن به نتیجه تداوم داشته باشد.
وی تاکیدکرد: باید پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و راه اندازی شوند و این‌ مهم نیاز به پیگیری دارد که امیدوارم با هماهنگی و جذب سرمایه‌گذار این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: باید مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در استان کنیم چرا که ما ظرفیت های خوبی در حوزه صنعت، انرژی‌های تجدیدپذیر و صنایع‌دستی داریم، باید از صنایع کوچک و حداقلی که سرمایه اندکی نیاز دارند حمایت کنیم.

وی افزود: باید پای بخش خصوصی به استان باز شود، متکی بودن تنها با اعتبارات دولتی مشکل اشتغال استان را حل نمی کند، تلاش‌ها بایستی به جذب سرمایه گذار معطوف و سرمایه های سرگردان بومی و غیربومی جذب شود.
مدرس خیابانی بر استفاده از تولیدات واحدهای تولیدی درون استانی تاکید کرد و گفت: ما کارخانجات متعددی در استان داریم اما برخی دستگاه‌های اجرایی و نهادها نیازهای خود را از خارج استان تامین می کنند. در حالی که باید تمام دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت و تولیدات داخلی استان استفاده کنند و در واقع اولویت‌مان تامین مایحتاج از واحدهای تولیدی داخل استان باشد و در این زمینه از همه مسوولان انتظار است که برای تقویت واحدهای تولیدی استان خریدهای خود را از همین واحدها انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار