نشست مدیران مدارس قم با هدف اقناع خانواده‌ها نسبت به آموزش حضوری

قم (پانا) - نشست مدیران مدارس قم با هدف اقناع خانواده‌ها و معلمان در جهت آموزش حضوری دانش‌آموزان با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست مدیران مدارس قم با هدف اقناع خانواده‌ها نسبت به آموزش حضوری

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، در نشست مدیران مدارس ابتدایی، «مریم السادات پناهنده» معاون آموزش ابتدایی این اداره کل، ضمن تشریح شرایط فعلی جامعه و اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان خاطرنشان کرد: توجه به بهداشت، سلامت و ایمنی جامعه در ابعاد مختلف، نخستین و ضروری‌ترین اصل در برنامه‌ریزی دولت است.

وی افزود: در شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری و نگرانی از سرایت پذیری کرونا در کشور، منجر به وقفه جدی در فعالیت‌های حضوری مدارس و نهایتاً تصمیم گیری برای تعطیلی کامل مدارس شد، پدیده‌ای که از آن به «فاجعه‌بارترین اختلال در آموزش» یاد شده است و بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققان محیط مدرسه می بایست از طریق بهبود و ارتقای شرایط تهویه کلاس، کاهش تعداد دانش آموزان در صورت امکان، حفظ قوانین فاصله گذاری فیزیکی و ... ایمن شود تا با استفاده از آن یادگیری مبتنی بر کلاس درس بدون وقفه ادامه پیدا کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مطالعات نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در مدرسه، نقش معلم در تربیت و یادگیری و تأثیر تعلیم و تربیت حضوری در دانش آموزان، غیرقابل جایگزین است و شواهد حاکی است افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از توقف آموزش‌های حضوری قابل توجه بوده و ممکن است در آینده نتایج و آثار جبران ناپذیری بر دانش آموزان، نظام آموزشی و جامعه در ابعاد مختلف بگذارد.

پناهنده با اشاره به دیگر اثرات دوری دانش آموزان از محیط یادگیری گفت: استمرار تعطیلی مدارس موجب تأخیر در روند جامعه پذیری نوجوانان و اجتماعی شدن آن‌ها، تغییر در سبک زندگی و الگوهای رفتاری، کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک، استفاده زیاد از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی و... خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس بازگشایی تدریجی مدارس به هدفی ارزشمند تبدیل شده است و آموزش‌وپرورش قصد دارد با شروع آرام، سنجیده، اقتضایی، منعطف و مشارکت فعالانه همه ارکان مؤثر در نظام آموزشی، کیفیت تعلیم و تربیت کودکان و نوجوان را در شرایط حاضر تقویت نموده و برای رسیدن به این هدف مفاد دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس را در سر لوحه توجه قرار دهد و همسو با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رویکردهای مراجع تخصصی رسمی بهداشتی، زمینه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس را در جهت آموزش‌های حضوری اثربخش آماده سازد.

پناهنده نقش کادر آموزشگاه های استان را در بازگشایی موفق و موثر مدارس ضروری دانست و تأکید کرد: توفیق در بازگشایی حضوری مدارس نیازمند جلب مشارکت حداکثری خانواده‌ها و معلمان و اقناع آنان است بر این اساس لازم است مدیران محترم مدارس ، خانواده‌ها و همکاران را نسبت به ضرورت‌های تعلیم و تربیت حضوری و نقش آنان در کیفیت بخشی به برنامه‌ها آگاه سازند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم در پایان با اشاره به نقش بی بدیل انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: کادر آموزشی مدارس از طریق انجمن اولیا و مربیان و شورای معلمان جلسات مشترک یا مجزای گفتگوی فعال و اثربخش با اولیا و مربیان را به‌صورت کاملاً برنامه ریزی شده و هدفمند پیگیری نمایند و از تمامی ظرفیت ها در جهت جلب همکاری اولیا و معلمان برای آغاز آموزش حضوری به شکل تدریجی و با شیب ملایم استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار