اخبار اجتماعی در هفته‌ای که سپری شد؛

در یک قدمی پیک ششم کرونا؛ شهرهای قرمز افزایش یافت

تهران (پانا) - روند بیماری کرونا در برخی استان‌ها افزایشی شده و طبق اعلام وزارت بهداشت شهرهای قرمز کرونایی از 16 شهر به 22 شهر رسیده است که این امر نشان‌دهنده حرکت خزنده کشور به سمت موج جدید کروناست و کشور در یک قدمی موج ششم کرونا قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
در یک قدمی پیک ششم کرونا؛ شهرهای قرمز افزایش یافت

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که عمده این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد ۵ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۱۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۷۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تاکنون ۵ میلیون ۴۵۵ هزار و ۳۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴ هزار و ۱۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

افزایش شهرهای قرمز کرونایی

در هفته‌ای که سپری شد، شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی افزایش یافت و از 16 شهر به 22 شهر رسید. بر این اساس، ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار گرفتند.

آخرین خبرها درباره تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی

طبق آمار بیش از 2200 پرستار شرکتی و حدود 9960 پرستار قرار دادی بالای ۱۰ سال سابقه در نظام سلامت کشور مشغول به فعالیت هستند که سال‌هاست در انتظار تبدیل وضعیت خود قرار دارند و بلاتکلیفی آنان همچنان ادامه دارد. محمد شریفی‌مقدم، دبیر کل خانه پرستار گفت: «بنابراین می‌توان گفت، ایجاد پرستار شرکتی بزرگترین ضربه به مردم و جامعه پرستاری بود که مسئولان وقت ایجاد کردند و به صورت خزنده از سال 92 تاکنون، پرستاران شرکتی به جای پرستارانی که بازنشست می‌شدند، جایگزین شدند. از طرفی طرح پرستاران 89 روزه نیز ضربه دیگری به جامعه پرستاری بود که اوج استثمار پرستار است زیرا با کمترین دریافتی و کمترین مرخصی مشغول به فعالیت هستند.» وی درباره تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی در دولت سیزدهم نیز گفت: «اواخر دولت قبل بحث تبدیل وضعیت پرستاران مطرح شد. دولت فعلی هم در مصاحبه‌هایی که وزیر بهداشت کرده و مجلس پیگیر است، تبدیل وضعیت پرستاران در قالب طرح مطرح شده است و هم‌اکنون در اختیار مجلس است اما اینکه بگوییم گام عملی برای برداشتن مشکلات پرستاری برداشته شده، هنوز محقق نشده است و امیدواریم که اتفاقات خوبی رقم بخورد و وعده‌ها عملیاتی شود.»

آخرین اخبار قضایی

هفته‌ای که سپری شد، چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه نیز با اصحاب رسانه برگزار شد. توضیح درباره تشکیل پرونده‌ای درباره رئیس‌جمهوری سابق، راه‌اندازی سامانه امضای الکترونیک، توضیح درباره بلاتکلیفی زندانیان، توضیح درباره ماجرای سیلی زدن به استاندار جدید آذربایجان شرقی، آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری، توضیح درباره گرانی لوازم خانگی و توضیح درباره دپوی 1300 تُن سرم در انبارهای گمرک بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی از زبان ذبیح‌الله خدایی بود.

یک انتصاب حاشیه‌ساز در شهرداری تهران

در هفته‌ای که سپری شد، انتصاب داماد علیرضا زاکانی به عنوان مشاور شهردار تهران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی کشور داشت که شهردار تهران در نامه‌ای خطاب به مردم نوشت با احترام و پذیرش انتقاد مردم حکم صادره برای مشاور هوشمندسازی را ملغی کردم.

افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک

در پی افزایش حجم ترافیک در پایتخت طی هفته‌های اخیر، مجتبی شفیعی، معاون حمل ‌و‌ نقل‌ و‌ ترافیک شهرداری تهران از افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک خبر داد و گفت: جمع بندی بر این شد که ساعات طرح تعییر کند. در گام اول از تاریخ ۱۰ آبان ماه ساعات صبحگاهی طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ صبح و ساعت عصر گاهی از ۱۶ به ۱۷ تغییر خواهد کرد. در گام بعدی از روز بازگشایی مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا بلافاصله در همان روز محدودیت از ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ صبح و از ۱۷ به ۱۸ تغییر خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار