تنفس هوای قابل قبول در پایتخت

تهران (پانا) - در طول امروز چهارشنبه ۵ آبان ماه کیفیت هوای تهران در محدوده قابل قبول است که با افزایش تردد و سکون هوا احتمال کاهش کیفیت آن در برخی نقاط وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تنفس هوای قابل قبول در پایتخت

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با وزش باد مؤثر تا صبح امروز (۵ آبان ماه) پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول پیش‌بینی می‌شود. هرچند با آغاز تردد خودروها افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

حاکمیت جو نسبتاً پایدار پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر امروز (۵ آبان ماه)، تجمع آلاینده‌ها و برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

با کاهش تندی باد و انباشت آلاینده‌ها تا صبح روز پنجشنبه (۶ آبان ماه) همراه با ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

با استمرار سکون جو در طول روز و عدم وزش باد مؤثر شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها فراهم خواهد شد همچنین با تداوم این شرایط جوی تا شامگاه پنجشنبه (۶ آبان ماه) بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و به تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار