جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی استان قم برگزار شد

قم(پانا)- جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی استان قم، امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی استان قم برگزار شد

جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان قم با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه های ذیربط استان و تشکیلات دانش آموزی، در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «ناصر حمزه ای» نایب رییس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان قم با تبریک موالید ماه ربیع الاول، اظهار داشت: از آنجا که تمامی برنامه های سازمان دانش آموزی بایستی مصوبه شورای برنامه ریزی را داشته باشد، لذا تشکیل این جلسه، قوت قلب و دلگرمی خوبی برای سازمان دانش آموزی استان محسوب می شود.

وی افزود: علیرغم اینکه مجموعه های متنوعی در حوزه دانش آموزی مشغول فعالیت هستند، اما تنها سازمان دانش آموزی است که سابقه فعالیت آن به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می رسد و مسئولیت جذب و مهارت آموزی دانش آموزان را بر عهده دارد.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی مصوبه مجلس و ابلاغ ریاست جمهوری را دارد، تاکید کرد: بر اساس قوانین مصوب مجلس، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، رییس سازمان دانش آموزی نیز هست لذا این سازمان، با بدنه دولتی و حاکمیتی نیز پیوند دارد.

حمزه ای ادامه داد: همچنین بر اساس کتاب تحول، برنامه هایی برای تغییر محتوای آموزشی، نمادها و نشان های سازمان دانش آموزی از سوی مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تربیت اجتماعی دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان را بخشی از اهداف فعالیت های سازمان دانش آموزی نام برد و عنوان کرد: امروز دانش آموزان ما بیش از هر زمان دیگری به روحیه شاد و بانشاط نیاز دارند و در برنامه های سازمان به این موضوع مهم توجه شده است.

حمزه ای با اشاره به اینکه بسته تحولی «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی»، یکی از طرح های موفق سازمان دانش آموزی است که مربیان سازمان در مدارس، نسبت به اجرای آنها تعصب و تعهد ویژه دارند، خاطرنشان کرد: سازمان مذکور با افتخار تمام، دست دانش آموزان علاقمند را می گیرد و با آموزش مهارت های لازم، آنان را تحویل جامعه می دهد.

در ادامه، «رسول ملایی» مدیر سازمان دانش آموزی استان قم و دبیر شورای برنامه ریزی سازمان، با اشاره به دستور جلسه شورا عنوان کرد: جذب و سازماندهی مربیان و اعضای سازمان دانش آموزی، برگزاری همایش فرزندان روح الله در یوم الله 13 آبان و ارائه گزارش فعالیت های جاری و آتی سازمان دانش آموزی از جمله مباحث مهم قابل طرح و تصمیم گیری در شوراست.

وی افزود: برگزاری جشن عاطفه ها با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، حضور در جلسات بازمهندسی سند تحول سازمان دانش آموزی بر اساس کتاب سند تحول تشکیلات پیشتاز و تمهید برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه مسئولین سازمان دانش آموزی و مربیان پیشتاز از برنامه های در دست اقدام سازمان دانش آموزی می باشد.

ملایی ادامه داد: در آبان ماه به مناسبت روز دانش آموز، همایش فرزندان روح الله را خواهیم داشت و همچنین آذرماه برنامه برگزاری مانور زلزله و انتخابات مجامع مربیان و اعضاء را در سطح ناحیه و استان به تفکیک جنسیت خواهیم داشت و اگر شورا مجوز بدهد، برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه «پنجره های امید» یادآور شد: تعداد آثار ارسالی در این مسابقه 456 بود و در نظر داریم با نظر داوران، آثار برگزیده را معرفی نماییم.

دبیر شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی قم فعالیت خبرگزاری پانا را بخش عمده فعالیت های سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول 5 ماه گذشته، بیش از 600 خبر تولیدی، پوششی، دریافتی و گزارش و یادداشت در صفحه استانی پانا بارگذاری شده و بیش از 125 هزار بازدید کننده داشته است.

وی افزود: در حال حاضر دانش آموزان فراوانی مشتاق همکاری با خبرگزاری پانا هستند و در صدد هستیم در سال جاری، 680 دانش آموز علاقمند از سرتاسر استان را برای فراگیری مهارت های خبرنویسی و خبرنگاری آموزش دهیم.

همچنین «ابوالفضل بمانی» مدیر خبرگزاری پانا در استان قم در سخنانی با اشاره به سابقه و برد اثرگذاری پانا بیان کرد: در آموزش و پرورش ظرفیت های فراوان هنری، علمی، مهارتی و ادبی و ... در سطح معلمان و دانش آموزان وجود دارد و خبرگزاری پانا، بستر متناسب و شایسته ای برای معرفی این استعدادها و ظرفیت ها به جامعه می باشد.

وی افزود: خبرگزاری پانا هم به رسالت اطلاع رسانی خود در جامعه، جامه عمل می پوشاند و هم کار تربیت و آموزش نوجوانان را بر عهده دارد و از این رو، این خبرگزاری از رسالت سنگینی برخوردار است.

بمانی با ذکر این نکته که رسانه، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است، تاکید کرد: امیدواریم با بکارگیری همه توانمندی های پانا بتوانیم در راستای نشان دادن کارآمدی نظام و وجود جوانان برومند و آینده ساز برای میهن اسلامی و نظام ولایی، گام های موثر برداریم.

حجت الاسلام «محمد رضا قاسمی نیا» نماینده امام جمعه قم و معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به اهمیت نقش رسانه در جامعه خاطرنشان کرد: هر چه در خبرگزاری پانا سرمایه گذاری شود، شایسته است.

وی افزود: به نظر می رسد شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی بایستی قویتر و فعال تر از گذشته در وسط میدان حاضر باشد.

قاسمی نیا گفت: برای تامین اعتبارات مورد نیاز سازمان دانش آموزی می توان از ظرفیت های خیرین نیز استفاده کرد.

«سید حسین رضوی حائری» مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم نیز در این جلسه، با اشاره به بازگشایی قریب الوقوع مدارس، اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله شاهد رونق برنامه های حضوری سازمان دانش آموزی در مدارس بخصوص برگزاری اردوها باشیم.

وی با اشاره به موضوع دریافت حق عضویت از دانش آموزان گفت: در برخی مناطق، دانش آموزان در پرداخت حق بیمه و برخی خدماتی که ارائه می شود، مشکل دارند و برای جایگزین حق عضویت باید چاره دیگری اندیشیده شود.

رضوی حائری افزود: مشکل ویروس کرونا و کلاس های غیرحضوری، اهمیت جایگاه آموزش و پرورش و نقش معلمان در تربیت اجتماعی، علمی و اخلاقی دانش آموزان را بیش از پیش نزد همه اثبات کرد.

در ادامه جلسه، «حسینیان» نماینده استاندار قم، «حسن زاده» نماینده مدیرکل صداوسیمای قم، «تایید» دبیر مجمع مربیان زن استان، «ابرقویی» سرپرست مجلس دانش آموزی خواهران قم، «حسین میزانی» رییس مجلس دانش آموزی پسران استان، «پورمحمدیان» دبیر مجمع دانش آموزان دختر و «شیخلر» کارشناسی سازمان دانش آموزی استان به بیان دیدگاه ها و طرح های خود پیرامون برنامه های مطرح شده پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار